Zpět na výběr testu
I A (Ručně vedené nízkozdvižné vozíky)
Test č. 6
1. Obsluha manipulačního vozíku musí být prokazatelně seznámena:
a) osobně se všemi zaměstnanci, kteří u něho mohou provádět kontrolu
b) s bezpečnostními předpisy pracoviště a pravidly o provozu na pozemních komunikacích
c) se zákoníkem práce ve znění pozdějších předpisů a souvisejícími předpisy
2. K povinnostem provozovatele patří především:
a) zajistit, aby ostraha nepouštěla obsluhu vozíku v pracovní době mimo objekt
b) zabezpečit vyhovující stav dopravních cest užívaných vozíky: zejména jejich rovný, tvrdý, protismykový povrch
c) nechat se denně informovat o rodinných poměrech obsluhy manipulačních vozíků
3. Provozovatel provozující manipulační vozíky je povinen:
a) obrátit se na místně správní orgán s žádostí o povolení provozování manipulačních vozíků
b) pozvat si nejméně jedenkrát za dva roky oprávněnou osobu — kontrolního technika k provedení technické kontroly vozíku
c) určit k obsluze vozíků pouze zaměstnance k tomu odborně způsobilé — oprávněné a zabezpečit školení a ověřování jejich znalostí, jakož i ověřování zdravotní způsobilosti
4. Za řádné uložení a upevnění přepravovaného břemene:
a) je odpovědná obsluha vozíku
b) je odpovědný pracovník, který ho nakládal
c) obsluha vozíku neodpovídá
5. Obsluze manipulačního voziku je zakázáno:
a) odmítnout přepravu vozíkem bez souhlasu provozovatele
b) pokračovat v obsluze vozíku v případě náhlé nevolnosti nebo zhoršení zdravotního stavu
c) hlásit změnu zdravotního stavu provozovateli
6. Jedna ze základních podmínek pro obsluhu manipulačních vozíků je:
a) aby byla poučena o obsluze manipulačních vozíků a platných předpisech svým nejbližším spolupracovníkem
b) aby měla tuto práci uvedenou v pracovní smlouvě
c) aby, oblek, obuv a osobní ochranné pracovní prostředky nebyly na závadu bezpečného ovládání vozíku
7. V horkém prostředí se smí elektrovozíky pohybovat:
a) do té doby, než se elektrolyt trakčního akumulátoru zahřeje na teplotu, která by mohla způsobit poškození akumulátoru
b) mají-li napětí a dokud jezdí
c) dokud elektrolyt v trakčním akumulátoru není zahřát nad 60 °C
8. Za dodržování bezpečnostních předpisů, za škody vzniklé nedodržováním pokynů výrobce nebo dovozce pro obsluhu vozíků, ČSN ISO 3691+Amd 1, ČSN 268805 a ostatních bezpečnostních předpisů:
a) není obsluha vozíku odpovědná, zprostí-li jí tohoto písemně provozovatel
b) je obsluha vozíku osobně odpovědná
c) je obsluha vozíku osobně odpovědná pouze v případě, že ji touto odpovědností provozovatel pověřil písemně
9. Elektrické tavné pojistky jsou voleny tak :
a) aby při minimálním proudu došlo k přetavení
b) aby vydržely o 50 % vyšší proud, než je stanoveno
c) aby odpovídaly pokynům výrobce
10. Účastnící dopravní nehody jsou povinni:
a) prokázat si na požádání navzájem svou totožnost
b) předložit si navzájem písemné pověření provozovatele
c) navzájem si předložit osvědčení o technickém průkazu
11. Kola vybavená plnopryžovými obručemi a obručemi jiné konstrukce se používají především:
a) na tvrdé rovné vozovce
b) tam, kde je kluzký nebo agresivní povrch
c) tam, kde je potřeba lepšího odpružení
12. Při najíždění nebo vyjíždění vozíků z návěsu nezavěšeného na tahač:
a) je nutné se pouze přesvědčit, zda jsou kola podložena a je-li nájezdový můstek řádně zajištěn
b) je nutné návěs podepřít podpěrami, aby se zamezilo zdvižení konce návěsu
c) platí, že je zásadně zakázáno toto provádět, protože k zachování stability je třeba propojení s tahačem
13. Vybíjí-li se trakční akumulátor pod hodnotu stanovenou výrobcem:
a) je pouze nutno počítat s častějším doléváním elektrolytu
b) nemá to vliv na akumulátor, pouze je nutno počítat s delšími nabíjecími časy
c) dochází k poškozování akumulátoru a tím ke snižování životnosti
14. Pro přerušení provozu platí:
a) že obsluha vozíku musí vozík odstavit pouze na předem určené místo
b) že, jedná-li se o dobu do 10 minut, může obsluha vozíku vozík odstavit na jakékoliv vyhlédnuté místo
c) že obsluha vozíku musí odstavit vozík tak aby nepřekážel provozu
15. Elektrolyt je třeba dolévat:
a) vždy podle pokynů stanovených výrobcem nebo dovozcem
b) tak, aby hladina elektrolytu byla zároveň s vrchní hranou desek elektrod
c) vždy až k nalévacímu hrdlu
16. Opouští-li obsluha vozík:
a) nemusí být vozík zajišťován, jezdí-li na vozíku několik obsluhovatelů a předávání klíčů je obtížné
b) nemusí vozík zajišťovat, jedná-li se o střežený objekt
c) musí jej zajistit proti zneužití nepovolanou osobou
17. Do denní kontroly vozíku mimo jiné patří:
a) kontrola celistvosti ochranného nátěru vozíku, popř. jeho oprava
b) kontrola uchycení svorek akumulátoru, u vozíků se spalovacím motorem kontrola množství paliva, u elektrovozíků kontrola nabití a množství elektrolytu v trakčním akumulátoru
c) proměření odporů a izolačních schopností vinutí trakčních elektromotorů
18. Obsluze manipulačního vozíku je zakázáno:
a) používat při jízdě rukavice
b) vjíždět do objektů a míst, do nichž je vjezd zakázán
c) sledovat provoz za sebou ve zpětných zrcátkách
19. Snížení životnosti akumulátorové baterie způsobuje, jestliže ji:
a) používáme při zvýšených teplotách, mráz nevadí
b) používáme při zvýšenému mrazu, teplota do 80 °C nevadí
c) používáme při zvýšených teplotách nebo mrazu
20. Akumulátor je možno dolévat za provozu zásadně:
a) peroxidem vodíku
b) destilovanou vodou
c) kyselinou sírovou 32% Bó
21. Zjistí-li obsluha během jízdy, že vozík nebo náklad nesplňuje stanovené podmínky, je povinna:
a) pokračovat v jízdě, nahlásila-li to provozovateli a tento vydal souhlas
b) odstranit závady na místě, nemůže-li tak učinit, smí v jízdě pokračovat přiměřenou rychlostí jen do nejbližšího místa, kde lze závadu odstranit, přitom musí učinit taková opatření, aby během jízdy nebyla ohrožena bezpečnost provozu a nedošlo k poškození komunikace
c) dokončit opatrně jízdu, nebude brát ohled na bezpečnost provozu, neboť je nutné náklad dopravit na určené místo
22. Obsluze manipulačího vozíku není dovoleno:
a) kouřit během pracovní směny
b) nahrazovat pojistky v elektrické instalaci jinými předměty
c) řídit vozík v ochranných rukavicích
23. Jízdu přes překážky, která může způsobit poškození nebo poranění:
a) může obsluha provádět, pouze je-li na to připravena
b) obsluha vozíku nesmí provádět a musí se jí vyvarovat
c) provádí obsluha vozíku pouze na písemný příkaz provozovatele
24. Sulfatace akumulátoru bývá způsobena:
a) doléváním akumulátoru kyselinou solnou
b) především nedostatečnou hladinou elektrolytu v článcích a následnou oxidací
c) splachováním solí z povrchu akumulátoru, dojde-li k přelití akumulátoru
25. Při prokazatelném pověření obsluhy manipulačního vozíku k obsluze vozíku provozovatel kromě jiného zajistí:
a) aby osobně provedl praktické přezkoušení obsluhy
b) aby o této skutečnosti byl zpraven příslušný státní orgán pověřený dozorem nad bezpečnostní práce
c) seznámení obsluhy s pokyny výrobce pro bezpečnou obsluhu konkrétního typu vozíku
Vyhodnotit