Zpět na výběr testu
I C (Plošinové vozíky a tahače)
Test č. 11
1. Obsluha manipulačního vozíku musí být prokazatelně seznámena:
a) s bezpečnostními předpisy pracoviště a pravidly o provozu na pozemních komunikacích
b) osobně se všemi zaměstnanci, kteří u něho mohou provádět kontrolu
c) se Zákoníkem práce ve znění pozdějších předpisů a souvisejícími předpisy
2. K povinnostem provozovatele patří především:
a) zajistit, aby ostraha nepouštěla obsluhu vozíku v pracovní době mimo objekt
b) zabezpečit vyhovující stav dopravních cest užívaných vozíky, zejména jejich rovný, tvrdý, protismykový povrch
c) nechat se denně informovat o mzdových poměrech obsluhy manipulačních vozíků
3. Pokud vlastník uzavřené účelové komunikace veřejně nepřístupné stanoví způsob užívání této komunikace (stanoví pravidla):
a) platí tato pravidla pro všechny účastníky provozu na této komunikaci
b) je pouze na uvážení účastníků, budou-li se jimi řídit
c) platí pouze pro kmenové účastníky provozu vlastníka, na účastníky jiných organizací na této komunikaci se tato pravidla nevztahují
4. Přeprava osob je možná:
a) jen na vozících, které jsou vybaveny přenosnými sedačkami
b) jen na vozících, kde to připouští výrobce
c) pouze na plošinových vozících, vybavených zvýšenými bočnicemi
5. Obsluze manipulačního vozíku je zakázáno:
a) pokračovat v obsluze vozíku v případě náhlé nevolnosti nebo zhoršení zdravotního stavu
b) odmítnout přepravu vozíkem bez souhlasu provozovatele
c) hlásit změnu zdravotního stavu provozovateli
6. Jedna ze základních podmínek pro obsluhu manipulačních vozíků je:
a) aby byla poučena o obsluze manipulačních vozíků a platných předpisech svým nejbližším spolupracovníkem
b) aby měla tuto práci uvedenou v pracovní smlouvě
c) aby, oblek, obuv a osobní ochranné pracovní prostředky nebyly na závadu bezpečného ovládání vozíku
7. V horkém prostředí se smí elektrovozíky pohybovat:
a) mají-li napětí a dokud jezdí
b) do té doby, než se elektrolyt trakčního akumulátoru zahřeje na teplotu která by mohla způsobit poškození akumulátoru
c) dokud elektrolyt v trakčním akumulátoru není zahřát nad 60°C
8. Pro zaměstnance — obsluhovatele v akumulátorovně platí:
a) že musí uposlechnout pokynu, dá-li mu ji jeho nadřízený, bez ohledu na to, je—li na tuto práci zaškolen
b) že musí být seznámen s návodem používání, pro obsluhu, údržbu a popřípadě opravu akumulátorových baterií
c) že si musí všechny bazpečnostní předpisy vyvěsit tak, aby na ně při práci napřetržitě viděl
9. Poškozené pérování nebo tlumiče pérování:
a) jsou důvodem k neprovozuschopnosti motorového manipulačního vozíku
b) nejsou důvodem k neprovozuschopnosti motorového manipulačního vozíku
c) jsou důvodem k neprovozuschopnosti pouze, je-li to zjevně na vozíku vidět
10. Účastníci dopravní nehody jsou povinni:
a) předložit si navzájem písemné pověření provozovatele
b) navzájem si předložit osvědčení o technickém průkazu
c) prokázat si na požádání navzájem svou totožnost
11. Kola vybavená plnopryžovýmí obručemi a obručemi jiné konstrukce se používají především:
a) tam, kde je kluzký nebo agresivní povrch
b) na tvrdé rovné vozovce
c) tam, kde je potřeba lepšího odpružení
12. Manipulační vozíky jsou určeny pro provoz a manipulaci:
a) na účelových komunikacích
b) na dálnicích a silnicích pro motorová vozidla
c) na místních komunikacích
13. Vybíjí-li se trakční akumulátor pod hodnotu stanovenou výrobcem:
a) je pouze nutno počítat s častějším doléváním elektrolytu
b) nemá to vliv na akumulátor, pouze je nutno počítat s delšími nabíjecími časy
c) dochází k poškozování akumulátoru a tím ke snižování životnosti
14. Akumulátor je možno dolévat za provozu zásadně:
a) peroxidem vodíku
b) destilovanou vodou
c) kyselinou sírovou 32% Bó
15. Elektrolyt je třeba dolévat:
a) tak, aby hladina elektrolytu byla zároveň s vrchní hranou desek elektrod
b) vždy podle pokynů stanovených výrobcem nebo dovozcem
c) vždy až k nalévacímu hrdlu
16. Zjistí-li se v pneumatikách na běhounu ostré předměty:
a) je to důvod k neprovozuschopnosti, nutno zavolat okamžitě odborného opraváře
b) musí se odstranit
c) je možno pokračovat v jízdě, neboť pryž na pneumatikách je dostatečně silná aby tomu odolala
17. Do denní kontroly vozíku mimo jiné patří:
a) kontrola celistvosti ochranného nátěru vozíku, popřípadě jeho oprava
b) kontrola uchycení svorek akumulátoru, u vozíků se spalovacím motorem kontrola množství paliva, u elektrovozíků kontrola nabití a množství elektrolytu v trakčním akumulátoru
c) proměření odporů a izolačních schopností vinutí trakčních elektromotorů
18. Mazací místa a maznice:
a) musí být vyrobeny z nejiskřící oceli
b) musí být vyrobeny z nerezavějící oceli
c) musí být udržovány v čistotě
19. Obsluhy protijedoucích motorových vozíků se vyhýbají:
a) zásadně vlevo
b) tak, aby si zachovali nejmenší boční odstup, který musí být uveden v dopravně- provozním řádu
c) vpravo, včas a v dostatečné míře
20. Řidič nesmí vjet do křižovatky:
a) pokud musí dávat přednost při odbočování vlevo
b) nedovoluje-li mu situace pokračovat v jízdě křižovatkou a za křižovatkou tak, že by byl nucen zastavit vozík v křižovatce
c) pokud nedal protijedoucím vozíkům světelné nebo zvukové znamení
21. Rozdíl brzdného účinku na obvodu kol téže nápravy nesmí činit:
a) více než 30%
b) více než 50%
c) více než 10%
22. Vozík z výhledu na křižovatce:
a) nemá přednost před automobilem
b) má přednost před automobilem
c) nemá přednost před žádným vozidlem
23. Vozík z výhledu projede křižovatkou jako:
a) druhý
b) první
c) poslední
24. Tato dopravní značka znamená:
a) návěstní deska pro železniční přejezd
b) železniční přejezd vícekolejný
c) dva silniční přejezdy blízko sebe
25. Tato dopravní značka znamená:
a) příčný sklon vozovky
b) přikázaný směr objíždění vlevo
c) zákaz jízdy při pravém okraji vozovky
Vyhodnotit