Zpět na výběr testu
I C (Plošinové vozíky a tahače)
Test č. 12
1. Jednou ze základních povinností pro obsluhu manipulačních vozíků je:
a) že musí mít předepsanou odbornou způsobilost, tělěsný a duševní stav odpovídající předpisům pro výkon tohoto povolání
b) že umí-li řídit vozík, nepotřebuje žádnou odbornou způsobilost
c) řidičské oprávnění k řízení motorových vozidel alespoň skupiny C, nebo D
2. Manipulační vozíky smí obsluhovat jen:
a) osoby starší 18 let a osoby které byly zplnoletněny
b) osoby starší 21 let
c) osoby starší 18 let
3. U vozíku s pneumatikami má obsluha vozíku za povinnost:
a) zjišťovat jejich stav, tlak vzduchu podle příslušného návodu nebo označení, odstranit cizí tělesa z povrchu
b) dohustit pneumatiky na co největší tlak
c) vyhýbat se při jízdě místům, kde jsou kaluže a bláto
4. Přečnívající břemeno musí být za nesnížené viditelnosti označeno červeným praporkem 300 x 300 mm:
a) vždycky
b) přečnívá-li vpředu či vzadu o více než 1 m nebo vnější okraj obrysových světel více než o 400 mm
c) přečnívá-li o 600 mm vpředu a vzadu nebo do boku 300 mm
5. Podmínkou provozu manipulačního vozíku na pozemní komunikaci veřejně přístupné je:
a) povolení DI Policie ČR
b) aby měl provozovatel v pořádku svoji evidenci
c) schválení technické způsobilosti k provozu na pozemních komunikacích a zákonné pojištění pro tyto komunikace
6. Platný průkaz obsluhy manipulačního vozíku:
a) má obsluha uložený po celou dobu nejlépe doma tak, aby se zamezilo jeho poškození
b) musí obsluha na požádání kontrolního orgánu předložit
c) nemá právo kontrolní orgán vyžadovat, pokud se obsluha pohybuje na území svého provozovatele
7. Doba pobytu elektrovozíků ve studeném prostředí:
a) je omezena dobou, kdy se na povrchu začne tvořit námraza
b) je neomezená, pokud jsou vyšroubovány zátky, aby v případě zamrznutí nedošlo k roztržení článků
c) je povolena krátkodobě, nutno brát zřetel na elektrolyt
8. U elektrovozíků je obsluha vozíku povinna:
a) přesvědčit se, zda byl vozík v akumulátorovně
b) zjistit stav a funkci akumulátorové baterie, spínačů a bezpečnostních prvků
c) před vyjetím vyplnit příkaz k jízdě
9. Zařízení zamezující zneužití manipulačního vozíku:
a) nemusí být u vozíků, které jsou garážovány v uzamykatelných prostorách
b) je jedním z nezbytných bezpečnostních zařízení
c) musí být pouze u vozíků, které se pohybují v silničním provozu
10. Trestní stíhání v případě neposkytnutí první pomoci:
a) nehrozí, nejsme-li profesionální zdravotnický personál
b) se vztahuje pouze na odborně školený zdravotní personál
c) je možný podle zákona, dokonce s možností nepodmíněného trestu odnětí svobody
11. Jedním z bezpečnostních zařízení, kterým musí být vozíky vybaveny jsou:
a) trojúhelníková červená odrazová skla
b) na zádi vozíku červená odrazová skla (kulatá nebo čtverhranná)
c) modrý majáček
12. U plnopryžových obručí a obručí jiné konstrukce pojezdových kol se musí dbát především na to:
a) aby nebyla narušena soudržnost pryže s kovovým ráfkem a aby byly včas odstraněny zapíchnuté špony, třísky, hřeby apod.
b) aby byly pryžové obruče pravidelně ošetřovány glycerinem proti stárnutí
c) aby nebyla plnopryžová obruč či obruč jiné konstrukce nikde poškozena
13. Po odpojení akumulátoru od nabíječky je nutné:
a) zkontrolovat výšku hladiny elektrolytu v jednotlivých článcích a v případě potřeby je dolít destilovanou vodou
b) provést konzervaci svorek akumulátoru mazacím tukem
c) odpojit všechny ostatní elektrické zdroje v akumulátorovně
14. Po skončení nabíjení je nutné:
a) okamžitě dolít kyselinu do článků akumulátorové baterie
b) provést záznam do knihy nabíjení akumulátoru
c) řídit se pokyny výrobce nebo dovozce stanovenými pro nabíjení akumulátorů
15. Zkoušení stavu nabití akumulátoru zkratováním:
a) je zásadně zakázáno
b) je možno provádět krátkodobě
c) je povoleno pouze tehdy, není-li k dispozici měřící přístroj
16. Poškozené nebo nadměrně opotřebované pneumatiky:
a) není nutno měnit, neboť s ohledem na pomalé rychlosti vozíků se nemůže nic přihodit
b) se mění až po souhlasu uživatele s ohledem na ekonomičnost provozu
c) je nutno vyměnit včas, aby nedošlo k ohrožení bezpečnosti provozu
17. Při denní obsluze se provádí kontrola vozíku před vyjetím, provádí se kromě jiného:
a) kontrola volantové vůle, světel, houkačky, parkovací a provozní brzdy
b) kontrola vůle ventilů motoru
c) kontrola vůle kladek zvedacího zařízení, jejich toleranci pomocí speciálních měřidel
18. Pro prodloužení životnosti manipulačního vozíku je třeba mimo jiné:
a) aby všechny servisní úkony prováděl pouze značkový servis
b) alespoň jednou za týden zkontrolovat množství olejových náplní
c) denně provádět kontrolu množství oleje na všech předepsaných místech
19. „Dopravní nehodou" nebo „Škodní událostí" rozumíme takovou událost:
a) při níž není usmrcena nebo zraněna osoba v přímé souvislosti s provozem vozidla
b) jen jestliže při ní dojde k hmotné škodě převyšující částku 5 000,-Kč
c) při níž dojde k usmrcení nebo zranění osoby, nebo ke škodě na majetku v přímé souvislosti s provozem vozidla v pohybu
20. Světelné výstražné znamení se dává:
a) zapínáním potkávacích nebo dálkových světel
b) přepínáním směrových světel
c) zapínáním obrysových světel
21. Vozíky používané na neosvětlených účelových komunikacích musí být vybaveny světly:
a) pro jízdu vpřed a osvětlení pracoviště, vzadu musí mít brzdová světla
b) pro jízdu vpřed a osvětlení pracovního prostoru, pokud jezdí v obou směrech musí mít osvětlení pro oba směry
c) pouze tehdy, bude-li to stanovovat vnitropodniková směrnice
22. Jako první projede křižovatkou:
a) vozík z výhledu
b) vozík z výhledu současně se zeleným vysokozdvižným vozíkem
c) plošinový vozík současně se zeleným vysokozdvižným vozíkem
23. Vozík z výhledu projede křižovatkou jako:
a) druhý
b) čtvrtý
c) poslední společně s vozíkem naproti
24. Tato dopravní značka znamená:
a) zákaz vjezdu motorových vozidel
b) zákaz vjezdu všech vozidel (v obou směrech)
c) zákaz vjezdu všech vozidel
25. Tato dopravní značka znamená:
a) přednost před protijedoucími vozidly
b) přednost protijedoucích vozidel
c) jednosměrný provoz, označuje jednosměrnou ulici
Vyhodnotit