Zpět na výběr testu
I C (Plošinové vozíky a tahače)
Test č. 13
1. Odborné znalosti, popřípadě praktické dovednosti obsluhy manipulačních vozíků se ověřují:
a) vždy na závěr základního školení a praktického zaučení obsluhy manipulačních vozíků a na závěr opakovaného školení
b) vždy, když se zjistí porušování bezpečnostních předpisů
c) pouze tehdy, nařídí-li to nadřízený orgán
2. Povinnost dodržovat pravidla o provozu na pozemních komunikacích:
a) platí i pro obsluhu manipulačního vozíku
b) se na obsluhu manipulačního vozíku vztahují pouze na pozemních veřejně přístupných komunikacích
c) platí na účelových komunikacích pouze tehdy, je-li toto výslovně uvedeno v dopravně provozním řádu nebo jiném vnitroorganizačním předpisu
3. Pro provoz manipulačních vozíků je jedním z hlavních požadavků:
a) aby provoz vozíku a jeho technický stav byl co nejbezpečnější a nejekonomičtější
b) aby příprava a manipulace byla provedena za každých okolností co nejrychleji, aby nedocházelo ke ztrátovým časům
c) aby vozíků nebylo používáno pro jiná střediska, než kterým jsou přiděleny
4. Pro jízdu s manipulačními vozíky určenými k tažení vlečných vozíků platí:
a) že mohou být bez omezení vlečeny všechny vozíky, které jsou vybaveny tažným zařízením
b) že taženy mohou být jen vlečné vozíky o takové hmotnosti, aby celkové zatížení nepřesahovalo dovolenou tažnou sílu na závěsu manipulačního vozíku, určeného k tažení.
c) že se jedná o zakázanou manipulaci
5. Obsluze manipulačního vozíku je zakázáno:
a) zastavit a stát na kolejových přejezdech, přechodech pro chodce nebo v jejich nebezpečné blízkosti, na rampách apod.
b) zastavit a stát na přechodech, kolejových přejezdech apod. pouze v silničním provozu, na účelové komunikace se tento zákaz nevztahuje
c) zastavit a stát v bezpečné vzdálenosti od obsluhovaného dopravního prostředku nebo dráhy apod.
6. Základním dokladem k obsluze manipulačního vozíku je:
a) průkaz obsluhy zdvihadel
b) závodní průkaz
c) platný průkaz odborné způsobilosti obsluhy manipulačního vozíku
7. Do uzavřeného prostoru (z hlediska škodlivin) elektrovozíky:
a) mohou zajíždět jenom po dobu nezbytně nutnou, a to pouze v případě, je-li vyřešeno řádné větrání prostoru
b) mohou zajíždět na neomezeně dlouhou dobu
c) zajíždět nesmí, je jim vjíždět zakázáno
8. Pro zaměstnance — obsluhovatele v akumulátorovně platí:
a) že musí vyžadovat, aby mu v akumulátorovnách byla zřízena odpočinková místnost
b) že musí bezpodmínečně dodržovat pracovní dobu a v žádném případě ji nesmí překročit
c) že musí být seznámen s bezpečnostními předpisy pro práci v akumulátorovně
9. Nesvíti-li světla u vozíků, která takto byla vybavena výrobcem je to důvodem k neprovozuschopnosti:
a) pouze u vozíků, které jezdí za snížené viditelnosti
b) pouze u vozíků s konstrukční rychlostí nad 20 km/h
c) u všech vozíků, u kterých byla takto schválena jejich technická způsobilost, nebo bylo vydáno prohlášení o shodě
10. Řidič, který měl účast na dopravní nehodě, je povinen zdržet se požití alkoholického nápoje a jiných návykových látek po dobu:
a) kdy by to bylo na újmu zjištění, zda před jízdou, nebo během jízdy, požil alkoholický nápoj nebo návykovou látku
b) dokud neposkytne první pomoc zraněné osobě
c) dokud nepřivolá odbornou lékařskou pomoc
11. Manipulační vozíky jsou určeny pro provoz a manipulaci:
a) na účelových komunikacích
b) na dálnicích a silnicích pro motorová vozidla
c) na místních komunikacích
12. Pro komunikace, kde je častý výskyt ostrých předmětů (špony, dráty, apod.) jsou nejvhodnější kola:
a) s ocelovými obručemi
b) s pneumatikami opatřenými ocelovým kordem
c) s plnopryžovými obručemi a obručemi jiné konstrukce
13. Pro životnost trakčního akumulátoru je nejhorší, čerpáme-li nabíjecí cykly tímto způsobem:
a) nabíjí-li se a vybíjí—li se akumulátor až na hranici stanovenou výrobcem
b) pohybuje-li se napětí akumulátoru na spodní hranici a akumulátor je nabit pouze částečně
c) je-li akumulátor nabit na horní hodnotu napětí, vybije—li se částečně
14. Kontrola stavu nabití akumulátorové baterie se provádí:
a) zkouškou zkratováním
b) zásadně předepsanými pomůckami
c) zásadně mimo akumulátorovnu
15. Sulfatace akumulátoru bývá způsobena:
a) doléváním akumulátoru kyselinou solnou
b) především nedostatečnou hladinou elektrolytu v článcích a následnou oxidací
c) splachováním solí z povrchu akumulátoru, dojde-li k přelití akumulátoru
16. Montáž, demontáž a výměnu pneumatik obsluha může provádět:
a) podle pokynů výrobce nebo dovozce vozíku a pneumatik
b) jen se souhlasem odboru bezpečnosti práce
c) podle svého uvážení způsobem, který mu vyhovuje
17. Kontrolu stavu a nahuštění pneumatik, dotažení kolových matic, kontrolu, případně dolití provozních kapalin, provádí:
a) opravář vozíku při plánované údržbě
b) denně obsluha vozíku před vyjetím
c) pracovník pověřený uživatelem dle plánu údržby
18. Při nalévání mazacích prostředků a manipulaci s nimi je nutné:
a) používat pouze čisté nádoby, nálevky a pomůcky
b) vždy dodržovat zákaz kouření
c) aby pracovníci prodělali speciální odborné školení
19. „Dát přednost v jízdě" je povinnost řidiče počínat si tak:
a) aby řidič, který má přednost, nemusel ani zpomalit
b) aby řidič, mající přednost, nemusel náhle zastavit
c) aby řídič, který má přednost v jízdě, nemusel náhle změnit směr jízdy nebo rychlost jízdy
20. Řidič nesmí předjíždět:
a) je-li povrch vozovky kluzký
b) jestliže by se nemohl bezpečně zařadit před vozidlo nebo vozidla, která hodlá předjet
c) za snížené viditelnosti
21. Důvodem k neprovozuschopnosti manipulačního vozíku kromě jiného je:
a) snížená průhlednost čelního nebo zadního skla
b) snížená průhlednost čelního skla, přičemž toto neplatí pro zadní sklo u vozíků, vybavených zpětnými zrcátky
c) je-li snížena průhlednost čelního skla, toto neplatí pro sklo zadní
22. Vozík z výhledu projede křižovatkou jako:
a) druhý
b) první
c) poslední
23. Vozík z výhledu na křižovatce:
a) dává přednost vozíku naproti
b) dává přednost všem vozíkům
c) dává přednost žlutému vozíku
24. Tato dopravní značka znamená:
a) zákaz vjezdu motorových vozidel
b) zákaz vjezdu všech vozidel (v obou směrech)
c) slepá ulice
25. Tato dopravní značka označuje:
a) hlavní pozemní komunikaci
b) vedlejší pozemní komunikaci
c) křižovatku silnic, na níž přednost v jízdě není upravena dopravními značkami
Vyhodnotit