Zpět na výběr testu
I C (Plošinové vozíky a tahače)
Test č. 7
1. Při jízdě s vozíkem na pozemních komunikacích musí mít obsluha kromě dalších dokladů:
a) souhlas bezpečnostního technika
b) povolení provozovatele k jízdě na pozemních komunikacích
c) doklad o zákonitém pojištění a oprávnění k řízení motorových vozidel kategorie B, T (či C) dle celkové hmotnosti vozíku
2. Platný průkaz obsluhy manipulačního vozíku:
a) musí obsluha na požádání kontrolního orgánu předložit
b) má obsluha uložený po celou dobu nejlépe doma tak, aby se zamezilo jeho poškození
c) nemá právo kontrolní orgán vyžadovat, pokud se obsluha pohybuje na území svého provozovatele
3. K povinnostem provozovatele patří především:
a) určit k obsluze vozíku pouze zaměstnance k tomu odborně způsobilé — oprávněné, tělesně a duševně schopné
b) zajistit, aby byl soustavně zajištěn nový vozový park
c) v případě potřeby provést osobně vyhodnocení zdravotního stavu obsluh vozíků
4. Přemísťování břemene po dobu jízdy:
a) je dovoleno
b) není dovoleno
c) je dovoleno, pokud to vyžaduje povaha prací
5. Pro obsluhu manipulačního vozíku je nebezpečné:
a) kouřit za jízdy při obsluze vozíku bez kabiny, je-li vozík opatřen kabinou nebezpečí zcela zmizelo
b) rozjíždět vozík zařazením 1. rychlostního stupně
c) kouřit za jízdy
6. Pro provoz manipulačních vozíků je jedním z hlavních požadavků:
a) aby příprava a manipulace byla provedena za každých okolností co nejrychleji, aby nedocházelo ke ztrátovým časům
b) aby provoz vozíku a jeho technický stav byl co nejbezpečnější a nejekonomičtější
c) aby vozíků nebylo používáno pro jiná střediska, než kterým jsou přiděleny
7. Pokud má obsluha manipulačního vozíku provádět práce, jako údržbu a nabíjení trakčních baterií elektrovozíků apod:
a) musí být prokazatelně seznámena s technologickými postupy a předpisy pro tyto práce
b) musí být k jejich provádění vyučena a musí prodělat speciální kurs
c) nemusí být s nimi prokazatelně seznámena, stačí má-li dostatečné schopnosti tyto práce vykonávat
8. V horkém prostředí se smí elektrovozíky pohybovat:
a) mají-li napětí a dokud jezdí
b) dokud elektrolyt v trakčním akumulátoru není zahřát nad 60 °C
c) do té doby, než se elektrolyt trakčního akumulátoru zahřeje na teplotu, která by mohla způsobit poškození akumulátoru
9. Hloubka drážek nebo zářezu dezénu u pneumatik:
a) musí být nejméně 2 mm po celém obvodu
b) musí být nejméně 1,6 mm po celém obvodu
c) musí být nejméně 2 mm na 2/3 obvodu
10. Dojde-li k dopravní nehodě (škodní události) na účelové komunikaci v uzavřeném objektu, musí obsluha manipulačního vozíku o nehodě:
a) neprodleně informovat svého nadřízeného
b) zpravit neprodleně nadřízeného pouze v případě, že dojde ke zranění nebo usmrcení osob
c) neprodleně zpravit bezpečnostního technika
11. Účelem brzd je:
a) umožnit plynulé rozjetí, udržení rychlosti, zpomalení a zastavení vozíku
b) pouze zabrzdit vozík v případě potřeby
c) umožnit zpomalit vozík za provozu, zastavit jej nebo zajistit proti pohybu za klidu
12. Za motorový manipulační vozík se považuje:
a) vozík s koly s vlastním pohonem pojezdu, s výjimkou kol pro kolejnice, navržený pro manipulaci jakéhokoliv druhu břemene a je ovládán obsluhou
b) jakýkoliv vozík opatřený motorem. Stačí, je-li u vozíku tlačeného obsluhou, motor pro pohon zdvihu
c) jakýkoliv dopravní prostředek ve vnitropodnikové dopravě pohybující se motorickou silou
13. Nabíjecími cykly se u trakčních akumulátorových baterií udává:
a) počet možností výměn nabitého akumulátoru do různých vozíků
b) doba, po kterou je možno akumulátor nabíjet
c) životnost baterie (kolikrát je možno nabít a vybít až na hodnoty udávané výrobcem)
14. Elektrolyt je třeba dolévat:
a) tak, aby hladina elektrolytu byla zároveň s vrchní hranou desek elektrod
b) vždy až k nalévacímu hrdlu
c) vždy podle pokynů stanovených výrobcem nebo dovozcem
15. Snížení životnosti akumulátorové baterie způsobuje, jestliže ji:
a) používáme při zvýšených teplotách nebo mrazu
b) používáme při zvýšených teplotách, mráz nevadí
c) používáme při zvýšenému mrazu, teplota do 80 °C nevadí
16. Kontrolu tlaku v pneumatikách:
a) je třeba v zájmu bezpečnosti provozu provádět jednou týdně
b) je nutno provádět denně, je-li třeba, je nutné dohušťovat na předepsaný tlak
c) je nutno provádět podle uvážení, u nových pneumatik to není potřeba, neboť tyto musí dobře držet tlak
17. Osvětlení musí být u manipulačních vozíků:
a) jen u těch vozíků, které jezdí za snížené viditelnosti
b) které byly takto vybaveny výrobcem a pak u těch, které jezdí za snížené viditelnosti
c) u všech vozíků, jejichž konstrukční rychlost je větší než 15 km/h
18. Při odstavení vozíku po skončení směny musí obsluha:
a) provést záznam o ukončení směny do evidenčních listů manipulečních vozíků
b) uvést do činnosti parkovací brzdu, odpojit odpojovač baterie a v případě potřeby založit klínem
c) nahlásit skončení směny útvaru bezpečnosti práce
19. Na pozemní komunikaci se jezdí:
a) vpravo, pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti při pravém okraji vozovky
b) zásadně při pravém okraji vozovky, a to za všech okolností
c) na veřejných komunikacích vpravo, na účelových dle uvážení řidiče
20. Řídič před železničním přejezdem:
a) si musí počínat zvlášť opatrně a přesvědčit se zejména, zda může železniční přejezd bezpečně přejet
b) nesmí přeřazovat rychlostní stupně
c) má povinnost zastavit a přesvědčit se, zda přejetí přejezdu bude bezpečné
21. Poškozené pérování nebo tlumiče pérování:
a) je důvodem k neprovozuschopnosti motorového manipulačního vozíku
b) není důvodem k neprovozuschopnosti motorového manipulačního vozíku
c) je to důvodem k neprovozuschopnosti pouze, je-li to zjevně na vozíku vidět
22. Vozíky projedou křižovatku v tomto pořadí:
a) 1.vozík naproti, 2.červený vozík, 3.vozík z výhledu
b) l.vozík z výhledu , 2.červený vozík, 3.vozík naproti
c) 1.vozík z výhledu současně s vozíkem naproti, 2.vozík červený
23. Vozík z výhledu na křižovatce:
a) dává přednost červenému vozíku
b) dává přednost oběma vozíkům
c) dává přednost žlutému vozíku
24. Tato dopravní značka znamená:
a) přikázaný směr jízdy
b) příkaz k odbočení vlevo
c) zatáčka vlevo
25. Tato dopravní značka znamená:
a) příkaz k odbočení vlevo
b) zákaz odbočování vlevo
c) konec zákazu odbočení vlevo
Vyhodnotit