Zpět na výběr testu
I, II W1, W2 (Čelní vysokozdvižné vozíky elektro i se spalovacím motorem)
Test č. 39
1. Obsluha manipulačního vozíku musí být prokazatelně seznámena:
a) s bezpečnostními předpisy pracoviště
b) se seznamem zaměstnanců zdržujících se na pracovišti
c) se všemi předpisy pro přecházení a přejíždění vrátnice
2. K povinnostem provozovatele patří především:
a) nepustit do provozu neprovozuschopný vozík
b) aby s obsluhou manipulačních vozíků bylo počítáno v odborářských rekreacích
c) zajistit, aby vozíky měly své určené místo, kde je možno provést jejich očistu
3. Pracovní oblek, obuv a osobní ochranné pracovní prostředky smí obsluha vozíku používat:
a) podle svého uvážení, především jde o to, aby se v nich dobře cítila
b) jen takové, které jsou předem konzultovány se státním orgánem dozírajícím na bezpečnost práce
c) jen takové, které nejsou na závadu bezpečného ovládání vozíku
4. Při přepravě břemen platí, že břemeno:
a) smí zasahovat do prostoru obsluhy vozíku, pokud to není více než 20 cm
b) může zasahovat do prostoru obsluhy vozíku, pokud mu brání v obsluze nepatrně
c) nesmí zasahovat do prostoru obsluhy vozíku a překážet mu v obsluze
5. Nenaložené vozíky se mají pohybovat na svazích nabíracími prostředky břemene:
a) po svahu dolů, bez rozdílu druhů
b) po svahu dolů, toto platí především pro vozíky bez zdvihu
c) po svahu dolů, s výjimkou vozíků s bočním ložením a vozíků bez zdvihu
6. Při stejné šířce rozchodu kol mají nejlepší podmínky pro zachování příčné stability:
a) vozíky plošinové
b) vysokozdvižné vozíky čtyřkolové
c) vysokozdvižné vozíky tříkolové
7. U elektrovozíků je obsluha vozíku povinna:
a) přesvědčit se, zda byl vozík v akumulátorovně
b) před vyjetím vyplnit příkaz k jízdě
c) zjistit stav a funkci akumulátorové baterie, spínačů a ovladačů
8. Obsluha moto—vozíku s katalyzátorem (čističem výfukových plynů):
a) předpokládá speciálně vyškoleného řidiče s oprávněním pro obsluhu vozíků s katalyzátorem
b) vyžaduje co nejrazantnější jízdu, neboť tak se zkrátí manipulační časy a tím i doba po kterou vozík produkuje zplodiny
c) vyžaduje citlivou obsluhu, neponechávat zbytečně běžet motor ve volnoběžných otáčkách
9. Pro provozní brzdu platí, že:
a) brzdný účinek musí být vyvolán již při prvním sešlápnutí pedálu
b) brzdného účinku musíme dosáhnout nejdéle po druhém sešlápnutí pedálu
c) brzdný účinek musí být vyvolán již v první čtvrtině sešlápnutí pedálu
10. Při poleptání louhem je nutno bez prodlení sundat potřísněný oděv a postižené místo:
a) opláchnout vodou a neutralizovat slabým louhovým roztokem
b) opláchnout tekoucí vodou a neutralizovat nejlépe slabým roztokem kyseliny octové nebo citrónové
c) opláchnout nejlépe tekoucí vodou a pak neutralizovat roztokem zažívací sody
11. Pro bezpečné uložení manipulační jednotky platí, že:
a) v případě potřeby, je možné zvedat a ukládat palety do zadané polohy pouze jedním ramenem vidlice
b) zdvih vozíku musí být takový, aby bylo zajištěno bezpečné uložení manipulační jednotky do žádané výšky
c) minimální rozdíl světlé a stohovací výšky činí nejméně 300 mm
12. Břemeno, které přesahuje šířku, nebo délku vozíku:
a) se smí přepravovat, jsou-li splněny specifické podmínky
b) je zakázáno přepravovat
c) je dovoleno přepravovat, je-li vozík vybaven oranžovým majáčkem
13. Seznámení s bezpečnostními předpisy v akumulátorovně, s pokyny výrobce, nebo dovozce pro obsluhu napájecího zařízení a akumulátorových baterií, může provést:
a) provozovatel
b) pracovník s elektrotechnickou kvalifikací podle vyhlášky ČÚBP č. 50/78 Sb.
c) instruktor obsluh manipulačních vozíků
14. Kontrola správného množství oleje v mazací soustavě spalovacího motoru se provádí:
a) měrkou za chodu motoru
b) měrkou za klidu motoru
c) kontrolou na přístrojové desce
15. Vozíky vybavené přídavným zařízením, je třeba:
a) provozovat pouze, je-li k tomu dán písemný souhlas výrobce, nebo dovozce
b) v případě že nepřepravují břemeno provozovat jako nezatížené
c) provozovat jako částečně zatížené i když nepřepravují břemeno
16. Přidržování břemen obsluhou po dobu pracovního manipulačního procesu:
a) není dovoleno
b) je dovoleno, pokud to vyžaduje povaha prací
c) je dovoleno
17. Elektrické tavné pojistky jsou použity:
a) aby při minimálním proudu došlo k přetavení
b) aby odpovídaly pokynům výrobce
c) aby vydržely o 50 % vyšší proud, než je stanoveno
18. Zvedací zařízení vysokozdvižných vozíků je možno zatěžovat:
a) vždy až do jmenovité nosnosti vozíku
b) pouze do hodnot stanovených diagramem nosnosti
c) o 10 % větším břemenem, než udává výrobce vozíku
19. Bezpečné otáčení, nebo couvání pomocí způsobilé a náležitě poučené osoby musí řidič zajistit:
a) ve všech případech
b) vyžadují-li to okolnosti, zejména nemá—li dostatečný rozhled
c) pouze na příkaz provozovatele
20. Dojde-li k dopravní nehodě (škodní události) na účelové komunikaci v uzavřeném objektu, musí obsluha manipulačního vozíku o nehodě:
a) zpravit neprodleně nadřízeného pouze v případě, že dojde ke zranění, nebo usmrcení osob
b) neprodleně informovat svého nadřízeného
c) neprodleně zpravit bezpečnostního technika
21. Vysokozdvižný vozík s tímto zatěžovacím diagramem má převézt břemeno s těžištěm uprostřed, o hmotnosti 3100 kg, a jehož půdorysné rozměry jsou 120 x 80 cm
a) vozík převeze i na délku
b) vozík převeze pouze na šířku
c) vozík nepřeveze
22. Vozík z výhledu na křižovatce:
a) dává přednost pouze plošinovému vozíku
b) nedává přednost žádnému vozíku
c) dává přednost plošinovému a protějšímu vozíku
23. Jako první projede křižovatkou vozík:
a) červený
b) vozík z výhledu
c) vozík naproti
24. Tato dopravní značka znamená:
a) zákaz vjíždění na krajnici
b) zákaz stání na krajnici
c) upozornění na nebezpečnou krajnici
25. Tato dopravní značka znamená:
a) přechod pro chodce
b) zákaz přecházení chodců
c) pozor, přechod pro chodce
Vyhodnotit