Zpět na výběr testu
I, II W1, W2 (Čelní vysokozdvižné vozíky elektro i se spalovacím motorem)
Test č. 40
1. Obsluha manipulačního vozíku musí být prokazatelně seznámena:
a) se zákoníkem práce ve znění pozdějších předpisů a dalšími souvisejícími předpisy a být z tohoto přezkoušena
b) s technologickým procesem, který se odehrává na pracovišti kam vozíky zajíždí
c) s obsahem ČSN ISO 3691 + Amd 1, ČSN 26 8805 a dalšími souvisejícími předpisy
2. Přídavná zařízení je možno použít:
a) jen tehdy, jsou-li dodána přímo s vozíkem
b) jen pro účely, pro které byla konstruována, schválena, nebo pro něž bylo vydáno prohlášení o shodě výrobku
c) pro ty účely, které dovolí vozík, eventuelně jeho úprava
3. Pokud vlastník uzavřené účelové komunikace veřejně nepřístupné stanoví způsob užívání této komunikace (stanoví pravidla):
a) musí zajistit, aby s nimi byli seznámeni pouze jeho kmenoví zaměstnanci
b) musí zajistit, aby s nimi byli seznámeni všichni účastníci na této komunikaci
c) musí pouze zajistit, aby s nimi byli seznámeni vjíždějící řidiči
4. Přečnívá-li náklad vpředu, či vzadu o více než 1 m; nebo do strany vnější okraj obrysových světel více než 400 mm, za snížené viditelnosti musí být náklad označen:
a) odrazovými skly trojúhelníkového tvaru
b) bílým neoslňujícím světlem, které může být nahrazeno odrazovými skly
c) vpředu bílým světlem a bílou odrazkou, a vzadu neoslňujícím červeným světlem a červenou odrazkou, odrazky nesmějí být trojůhelníkového tvaru
5. Mimo půdorys vozíku se obsluha vozíku při jízdě:
a) může vyklánět pokud mu to usnadní výhled
b) může vyklánět
c) nesmí vyklánět
6. Nemá-li manipulační jednotka vyznačeno těžiště:
a) nesmí být manipulována
b) předpokládáme, že těžiště je v jejím geometrickém středu
c) požádáme nejbližšího spolupracovníka aby těžiště vyznačil
7. Pro zaměstnance — obsluhovatele v akumulátorovně platí:
a) že musí vyžadovat, aby mu v akumulátorovnách byla zřízena odpočinková místnost
b) že musí být seznámen s bezpečnostními předpisy pro práci v akumulátorovně
c) že musí bezpodmínečně dodržovat pracovní dobu a v žádném případě ji nesmí překročit
8. V případě, že je namontován na vozíku katalyzátor (čistič výfukových plynů) a obsluha zjistí netěsnost na výfukovém potrubí:
a) nechá netěsnost odstranit
b) musí okamžitě vypnout motor a zavolat do servisu k výrobci nebo dovozci
c) jezdí dále, neboť závadě se může věnovat po skončení směny
9. Trhliny nebo poškození na vnějším obvodu pláště pneumatiky, které obnažují nebo poškozují kordovou kostru:
a) jsou důvodem k neprovozuschopnosti
b) nejsou důvodem k neprovozuschopnosti
c) jsou důvodem k neprovozuschopnosti pouze při poškození kostry
10. Výzvě policisty nebo oprávněného zaměstnance ke zkoušce, zda obsluha není pod vlivem alkoholu, nebo jiné omamné látky:
a) se nemusí obsluha podrobovat, neboť je toto považováno za omezení lidských práv
b) je obsluha vozíku povinna se podrobit
c) se nemusí podrobit, má právo odmítnout, pokud žádné látky nepožil
11. Naložené vysokozdvižné vozíky se při překonávání svahů větších než 10% pohybují:
a) s břemenem ve směru stoupání (vyjma bočních, terénních, portálových vysokozdvižných vozíků a vozíků s pevnou plošinou)
b) s břemenem ve směru stoupání (toto platí pro všechny)
c) s břemenem po svahu dolů
12. Stohování poškozených manipulačních jednotek:
a) je možno pouze ve výjimečných případech
b) je zakázáno
c) je dovoleno
13. Při poleptání kyselinou je nutné bez prodlení sundat nasáklý oděv a postižené místo:
a) opláchnout tekoucí vodou a neutralizovat nejlépe slabým roztokem kyseliny octové nebo citrónové
b) opláchnout vodou a neutralizovat slabým louhovým roztokem
c) opláchnout nejlépe tekoucí vodou a pak neutralizovat roztokem zažívací sody
14. Katalyzátor (čistič výfukových plynů) slouží u vozíků se spalovacími motory:
a) ke snížení obsahu škodlivin ve výfukových plynech
b) ke zvýšení výkonu motoru
c) k úplné likvidaci všech škodlivin ve výfukových plynech
15. Při použití vidlic pro nabrání břemene:
a) musí být poloha vidlic vhodně nastavena s ohledem na šířku břemene
b) nesmí být pro stabilizaci břemene použito pouze minimálního zaklopení především, bude-li se jednat o manipulaci s vysokými nebo členěnými břemeny
c) volí se poloha vidlic co možná nejužší
16. U plnopryžových obručí a obručí jiné konstrukce pojezdových kol, se musí dbát především na to:
a) aby nebyla narušena soudržnost pryže s kovovým diskem a aby byly včas odstraněny zapíchnuté špony, třísky, hřeby apod.
b) aby byly pryžové obruče pravidelně ošetřovány glycerinem proti stárnutí
c) aby nebyla plnopryžová obruč, či obruč jiné konstrukce nikde poškozena
17. Akumulátor je možno dolévat za provozu zásadně:
a) peroxidem vodíku
b) destilovanou vodou
c) kyselinou sírovou 32% Bó
18. Zatěžovacím diagramem, nebo tabulkou nosnosti:
a) musí být vybaveny všechny vysokozdvižné vozíky
b) musí být vybaveny všechny vozíky
c) nemusí být vybaveny vozíky, které vozí náklad, který se blíží pouze do 75 % hodnot uvedených v tomto diagramu
19. Před odbočením doleva se řidič musí zařadit:
a) do levého jízdního pruhu, přičemž v něm nemusí dávat znamení o změně směru jízdy
b) vždy do středu vozovky bez ohledu na protijedoucí vozidla
c) co nejdále vlevo, v té části vozovky, která je určena pro jeho směr jízdy s ohledem na rozměry vozíku, nákladu a šířky vozovky
20. Manipulační vozíky může zastavovat na pozemních komunikacích:
a) policista a vojenský policista ve stejnokroji, účastník dopravní nehody, pokud to okolnosti vyžadují
b) pouze policisté ve stejnokroji
c) pouze osoby, které mají pověření k zastavování vozidel podle Zák.361/2000 Sb. ve znění pozdějších předpisů; na veřejné komunikaci nesmí zastavovat manipulační vozíky účastník dopravní nehody ani když to okolnosti vyžadují
21. Vysokozdvižný vozík s touto tabulkou nosnosti má převézt rovnoměrně ložené břemeno o hmotnosti 2600 kg, a jehož půdorysné rozměry jsou 220x180 cm
a) vozík převeze i na délku
b) vozík převeze pouze na šířku, odebereme-li 200kg
c) vozík převeze i na délku, odebereme-li 890kg
22. Vozík z výhledu projede křižovatkou jako:
a) poslední
b) první
c) druhý
23. Vozík z výhledu na křižovatce:
a) má přednost před automobilem
b) nemá přednost před automobilem
c) nemá přednost před žádným vozidlem
24. Tato dopravní značka znamená:
a) zákaz vjezdu osobních automobilů a motocyklů
b) zákaz vjezdu motorových vozidel s výjimkou osobních automobilů a motocyklů
c) zákaz vjezdu všech motorových vozidel
25. Tato dopravní značka znamená:
a) jednosměrný provoz
b) přednost před protijedoucími vozidly
c) přikázaný směr jízdy
Vyhodnotit