Zpět na výběr testu
I, II W1, W2 (Čelní vysokozdvižné vozíky elektro i se spalovacím motorem)
Test č. 42
1. Pro obsluhy manipulačních vozíků platí:
a) že jejich zdravotní stav nemusí být ověřován, toto platí pouze pro řidiče silničních motorových vozidel
b) že musí být ověřovány jejich smyslové schopnosti, odborné znalosti a zdravotní stav
c) že jejich smyslové schopnosti posuzuje nadřízený nebo instruktor
2. K povinnostem provozovatele patří především:
a) zajistit, aby ostraha nepouštěla obsluhu vozíku v pracovní době mimo objekt
b) zabezpečit vyhovující stav dopravních cest užívaných vozíky, zejména jejich rovný, tvrdý, protismykový povrch
c) nechat se denně informovat o rodinných poměrech obsluhy manipulačních vozíků
3. Pokud vlastník uzavřené účelové komunikace veřejně nepřístupné stanoví způsob užívání této komunikace (stanoví pravidla):
a) platí tato pravidla pro všechny účastníky provozu na této komunikaci
b) je pouze na uvážení účastníků, budou-li se jimi řídit
c) platí pouze pro kmenové účastníky provozu vlastníka, na účastníky jiných organizací na této komunikaci se tato pravidla nevztahují
4. Před najetím na ložnou plochu silničního vozidla:
a) dá obsluha manipulačního vozíku výstražné zvukové znamení, aby upozornila posádku vozidla na konanou činnost
b) je třeba dostat písemný příkaz provozovatele
c) se musí obsluha vozíku přesvědčit, zda brzdy vozidla byly zabržděny, případně kola podložena, aby nedošlo k uvedení vozidla do pohybu
5. Obsluze manipulačního vozíku je zakázáno:
a) zastavit a stát na kolejových přejezdech, přechodech pro chodce, nebo v jejich nebezpečné blízkosti, na rampách apod.
b) zastavit a stát na přechodech a kolejových přejezdech pouze v silničním provozu; na účelové komunikace se tento zákaz nevztahuje
c) zastavit a stát v bezpečné vzdálenosti od obsluhovaného dopravního prostředku nebo dráhy, apod.
6. Pokud není těžiště v geometrickém středu manipulační jednotky:
a) je zakázáno s jednotkou manipulovat
b) není třeba těžiště označovat, zkušený pracovník si s tím poradí
c) je povinnost řádně těžiště označit
7. Doba pobytu elektrovozíků ve studeném prostředí:
a) je omezena dobou, kdy se na povrchu začne tvořit námraza
b) je povolena krátkodobě, nutno brát zřetel na elektrolyt
c) je neomezená, pokud jsou vyšroubovány zátky, aby v případě zamrznutí elektrolytu nedošlo k roztržení článků
8. Pro vozíky se spalovacím motorem platí, že do uzavřeného prostoru:
a) smí zajíždět, nejsou-li překročeny nejvyšší přípustné koncentrace škodlivin v pracovním ovzduší, a jsou-li vybaveny katalyzátorem
b) mohou zajíždět a pracovat v něm neomezeně
c) smí zajíždět jen tehdy, jsou-li vybaveny lapačem jisker
9. Zařízení zamezující zneužití manipulačního vozíku:
a) je jedním z nezbytných bezpečnostních zařízení vozíků
b) nemusí být u vozíků, které jsou garážovány v uzamykatelných prostorách
c) musí být pouze u vozíků, které se pohybují v silničním provozu
10. Trestní postih v případě neposkytnutí první pomoci:
a) je možný podle zákona, dokonce s možností nepodmíněného trestu odnětí svobody
b) nehrozí, nejsme-li profesionální zdravotnický personál
c) se vztahuje pouze na odborně školený zdravotní personál
11. S poškozenou manipulační jednotkou:
a) je manipulace zakázána ve všech případech
b) je možno manipulovat pouze ve výjimečných případech, a to při zvýšených bezpečnostních opatřeních, na co nejkratší možnou vzdálenost a za účelem opravy, nebo rozebrání
c) je možno manipulovat pouze, je-li to potřeba k provedení manipulačního úkonu
12. Přesuvná manipulace (smykem, tažením, tlačením):
a) není dovolena, pokud pro tento způsob manipulace nejsou manipulační jednotky uzpůsobeny (např. speciální lyžiny pro krátký přesun)
b) je dovolena
c) je dovolena, je-li nezbytně nutná
13. Doplnění elektrolytu destilovanou vodou je nutno provést:
a) pouze při připojení k nabíječce
b) podle pokynů výrobce
c) před nabíjením trakčního akumulátoru
14. Při sjíždění ze svahu s vozíkem vybaveným měničem kroutícího momentu, brzdí— li se motorem:
a) sundá obsluha nohu z plynového pedálu
b) nutno si uvědomit, že se jedná o zakázanou manipulaci
c) musí se zajistit otáčky motoru mírně vyšší, než otáčky volnoběžné
15. Při použití vidlic, pro nabrání břemene, musí být vidlice zasunuta co možná nejdále pod břemeno:
a) pouze jedná-li se o manipulaci manipulačními jednotkami
b) vyčnívají-li vidlice, bude nutno přibrat způsobilou náležitě poučenou osobu, která bude sledovat vidlice po celou dobu manipulace
c) současně se musí dbát na to, aby předměty umístěné za břemenem nebyly poškozeny špičkami vidlic
16. Klíče od vozíku musí obsluha vozíku odevzdat:
a) na místo stanovené v podnikové směrnici
b) vždy na vrátnici
c) u bezpečnostního technika
17. Poškozené pérování, nebo tlumiče pérování:
a) nejsou důvodem k neprovozuschopnosti motorového manipulačního vozíku
b) jsou důvodem k neprovozuschopnosti motorového manipulačního vozíku
c) jsou důvodem k neprovozuschopnosti, pouze je-li to zjevně na vozíku vidět
18. Obsluze manipulačního vysokozdvižného vozíku není dovoleno:
a) zdvihat břemeno, které nemá řádně označené těžiště
b) manipulovat za jízdy současně zdvihacím zařízením, nejedná-li se o vozík, kde toto výrobce nebo dovozce výslovně dovolí
c) využívat vozík ke zdvihání břemene, které je na hranici udávané diagramem nosnosti
19. „ NEOHROZIT ", znamená povinnost řidiče počínat si tak:
a) aby druhý řidič nemusel ani mírně snížit rychlost jízdy
b) aby nepřekážel nijak jinému účastníku provozu na pozemní komunikaci
c) aby jinému účastníku provozu na pozemní komunikaci nevzniklo žádné nebezpečí
20. Při dopravní nehodě manipulačního vozíku na pozemních komunikacích musí:
a) zpravit nejbližšího policistu, nebo útvar Policie ČR, pouze dojde-li ke zranění nebo usmrcení osob
b) nemusí nehodu nikdy hlásit policistům, oznámí-li ji neprodleně svému nadřízenému
c) informovat neprodleně svého nadřízeného, pokud dojde ke zranění či usmrcení osob, nebo ke škodám uvedeným v Zák. o provozu na pozemních komunikacích, má řidič za povinnost ohlásit nehodu neprodleně Policii ČR
21. Vysokozdvižný vozík s tímto zatěžovacím diagramem má převézt břemeno s těžištěm uprostřed o hmotnosti 1400 kg, a jehož půdorysné rozměry jsou 140 x 80 cm
a) vozík převeze i na délku
b) vozík převeze pouze na šířku
c) vozík nepřeveze
22. Vozík z výhledu na křižovatce:
a) má před plošinovým vozíkem přednost
b) nemá přednost před plošinovým vozíkem
c) má přednost před oběma vozíky
23. Vozíky projedou křižovatku v tomto pořadí:
a) l.červený vozík, 2.vozík z výhledu, 3.žlutý vozík
b) 1.červený vozík najede do křižovatky a zastaví, 2.vozík z výhledu, 3.vozík žlutý, 4.červený vozík dokončí
c) 1.žlutý vozík, 2.vozík z výhledu, 3.červený vozík
24. Tato dopravní značka znamená:
a) zúžená vozovka (z obou stran)
b) snížení počtu jízdních pruhů
c) přednost protijedoucích vozidel
25. Tato dopravní značka označuje:
a) hlavní pozemní komunikaci
b) vedlejší pozemní komunikaci
c) křižovatku silnic, na níž přednost v jízdě není upravena dopravními značkami
Vyhodnotit