Zpět na výběr testu
I, II W1, W2 (Čelní vysokozdvižné vozíky elektro i se spalovacím motorem)
Test č. 46
1. Obsluha manipulačního vozíku musí být prokazatelně seznámena:
a) podrobně se zákoníkem práce ve znění pozdějších předpisů a souvisejícími předpisy
b) se seznamem všech zaměstnanců na pracovišti
c) s návodem k používání vozíků a jejich přídavných zařízení, s jejich používáním, údržbou, popřípadě s opravami a dalšími souvisejícími předpisy
2. Obsluha manipulačního vozíku je povinna zejména:
a) věnovat se plně řízení vozíku a sledovat situaci v provozu
b) věnovat se plně řízení vozíku, bez ohledu na situaci v provozu
c) dohlédnout, aby u vozíku byly vždy řádně dolévány pohonné hmoty na plnou hodnotu, nejlépe 2x za směnu
3. Za řádné uložení a upevnění přepravovaného břemene:
a) je odpovědná obsluha vozíku
b) je odpovědný pracovník, který ho nakládal
c) obsluha vozíku neodpovídá
4. Přeprava nebezpečných nákladů:
a) je vozíky zakázána
b) je možná, pouze vozíky označenými nápisem "Nebezpečí ohně", nebo "Nebezpečný náklad" a nelze pro tuto přepravu použít vozíků se spalovacím motorem
c) je možná pouze při dodržení podmínek, stanovených zvláštními předpisy
5. Podmínkou provozu manipulačního vozíku na pozemní komunikaci veřejně přístupné je:
a) povolení DI Policie ČR
b) aby měl provozovatel v pořádku svoji evidenci
c) schválení technické způsobilosti k provozu vozíku na pozemních komunikacích, a zákonné pojištění pro tyto komunikace
6. Přepravou nebezpečných nákladů se rozumí:
a) zásadně jen přeprava nákladů, které jsou takto onačeny
b) pouze přeprava nákladů hořlavých a výbušných
c) přeprava takového nákladu, který svými fyzikálními, chemickými, bakteriologickými, nebo radioaktivními účinky může ohrozit obsluhu, nebo ostatní účastníky provozu
7. U elektrovozíků je obsluha vozíku povinna:
a) přesvědčit se, zda byl vozík v akumulátorovně
b) před vyjetím vyplnit příkaz k jízdě
c) zjistit stav a funkci akumulátorové baterie, spinačů a ovladačů
8. V případě, že je namontován na vozíku katalyzátor (čistič výfukových plynů), a obsluha zjistí netěsnost na výfukovém potrubí:
a) musí okamžitě vypnout motor a zavolat do servisu k výrobci, nebo dovozci
b) nechá netěsnost odstranit
c) jezdí dále, neboť závadě se může věnovat po skončení směny
9. Pro provozní brzdu platí, že:
a) musí udržet vozík se jmenovitým nákladem na maximálně dostupném svahu
b) musí udržet vozík se jmenovitým nákladem na maximálně dostupném svahu do 15%
c) musí udržet samotný vozík na maximálně dostupném svahu
10. Při poleptání louhem je možno provést neutralizaci:
a) po opláchnutí vodou roztokem octa, či kyseliny citronové
b) nejlépe roztokem kyseliny solné
c) roztokem jedlé sody
11. Při stohování musí být vidlice:
a) zasunuty co možná nejdále do manipulačních otvorů jednotek a rovnoběžně s jejich osou
b) aspoň částečně zasunuty do manipulačních otvorů jednotek
c) o 1/3 kratší než, je manipulační jednotka
12. Jsou-li dodržena zvláštní bezpečností opatření, a je-li vysokozdvižný vozík k tomu uzpůsoben, dovoluje se vidlicovou manipulací:
a) manipulovat se stohem manipulačních jednotek, jejichž výška nesmí přesáhnout 1,5 m
b) manipulovat s libovolným nastohovaným počtem různých palet, či nástaveb, jejichž výška nepřesáhne 2000 mm
c) současně manipulovat i skupiny shodných manipulačních jednotek; stoh musí být soudržný, a jeho výška nesmí přesáhnout 2000 mm
13. Kontrola stavu nabití akumulátorové baterie se provádí:
a) zkouškou zkratováním
b) zásadně předepsanými pomůckami
c) zásadně mimo akumulátorovnu
14. Výměnu zapalovacích svíček je nutno provést:
a) vždy, když nevykonávají řádně svoji funkci, zásadně za předepsaný druh a typ
b) podle svého uvážení, přičemž druh je určen pouze tvarem svíčky a závitem
c) jedenkráte do měsíce
15. Přepravní polohou u čelních vysokozdvižných vozíků je:
a) poloha, kdy jsou vidlice zdvižené do výšky volného zdvihu
b) taková poloha, kdy je břemeno převáženo v co nejnižší poloze, tak vysoko, aby nedošlo ke styku vidlic a břemene s komunikací; pokud to konstrukce zvedacího zařízení a povaha nákladu umožňuje, musí být zcela zaklopeno
c) poloha, kdy jsou spuštěny do nejnižší možné polohy a zvedací zařízení zaklopeno
16. Pro prodloužení životnosti vozíku je třeba mimo jiné:
a) denně provádět kontrolu množství oleje na všech předepsaných místech
b) aby všechny servisní úkony prováděl pouze značkový servis
c) aspoň jednou za týden zkontrolovat množství olejových náplní
17. Pro brzdovou kapalinu platí:
a) že je hydroskopická a proto stálá, a má neomezenou životnost
b) že vlivem stárnutí mění své vlastnosti, a je nutné ji v intervalech stanovených výrobcem vyměnit
c) že ji v případě nedostatku můžeme dolévat čistým etanolem (lihem)
18. Zvedací zařízení vysokozdvižných vozíků je možno zatěžovat:
a) pouze do hodnot stanovených diagramem nosnosti
b) vždy až do jmenovité nosnosti vozíku
c) o 10 % větším břemenem, než udává výrobce vozíku
19. Pro předjížděného řidiče platí:
a) že nesmí bránit předjíždění, rychlost jízdy však může zvyšovat
b) že nesmí zvyšovat rychlost jízdy, ani jinak bránit předjíždění
c) že nesmí snižovat rychlost jízdy
20. „Překážkou provozu na pozemních komunikacích", se rozumí:
a) vše, co by mohlo ohrozit bezpečnost, nebo plynulost provozu (náklad, materiál, nebo jiné předměty, závady ve sjízdnosti komunikace, apod.)
b) porouchaný vozík odstavený na vyznačeném parkovišti, nejedná-li se o místo určené k odstavení vozíků
c) vše, co by mohlo ohrozit veřejný zájem
21. Vysokozdvižný vozík s tímto zatěžovacím diagramem má převézt rovnoměrně ložené břemeno o hmotnosti 2600 kg, a jehož půdorysné rozměry jsou 220 x 180 cm
a) vozík převeze i na délku
b) vozík převeze pouze na šířku, odebereme-li 100kg
c) vozík převeze i na délku, odebereme-li 600kg
22. Vozidla projedou křižovatkou v tomto pořadí:
a) 1.vozík z výhledu a vozík plošinový sou— časně, 2.vozík vysokozdvižný, 3.automobil
b) 1.vozík z výhledu a vozík plošinový sou— časně, 2.automobil, 3.vozík vysokozdvižný
c) 1.vozík z výhledu současně s vysoko— zdvižným, 2.automobil, 3.vozík plošinový
23. Vozík z výhledu na křižovatce:
a) nemá přednost před žádným vozíkem
b) má přednost před vozíkem naproti
c) má přednost před žlutým vozíkem
24. Tato dopravní značka znamená:
a) přikázaný směr jízdy
b) zatáčka vlevo
c) příkaz k odbočení vlevo
25. Tato dopravní značka znamená:
a) hlavní pozemní komunikaci
b) Dej přednost v jízdě
c) Stůj, dej přednost v jízdě!
Vyhodnotit