Zpět na výběr testu
I, II W1, W2 (Čelní vysokozdvižné vozíky elektro i se spalovacím motorem)
Test č. 47
1. Obsluha manipulačního vozíku musí být prokazatelně seznámena:
a) s bezpečnostními předpisy pracoviště a pravidly o provozu na pozemních komunikacích
b) osobně se všemi zaměstnanci, kteří u něho mohou provádět kontrolu
c) se Zákoníkem práce ve znění pozdějších předpisů a souvisejícími předpisy
2. Obsluha manipulačního vozíku je povinna zejména:
a) před započetím jízdy dát zvukové znamení
b) vyžaduje-li to bezpečnost provozu, přibrat potřebný počet způsobilých a naležitě poučených osob
c) dohlédnout, aby u vozíku byly vždy řádně dolévány pohonné hmoty na plnou hodnotu, a to nejlépe 2x za směnu
3. Přepravou nebezpečných nákladů se rozumí:
a) přeprava takového nákladu, který svými fyzikálními, chemickými, bakteriologickými, nebo radioaktivními účinky může ohrozit obsluhu nebo ostatní účastníky provozu
b) zásadně jen přeprava nákladů, které jsou takto označeny
c) pouze přeprava nákladů hořlavých a výbušných
4. Pro přerušení provozu platí:
a) že obsluha vozíku musí odstavit vozík tak, aby nepřekážel provozu
b) že obsluha vozíku musí vozík odstavit pouze na předem určené místo
c) že, jedná-li se o dobu do 10 minut, může obsluha vozíku vozík odstavit na jakékoliv vyhlédnuté místo
5. Před vjezdem nebo výjezdem manipulačního vozíku do silničního vozidla, nebo železničního vagónu, je třeba se přesvědčit:
a) byl-li o tom informován dispečer dopravy, nebo vedoucí posunu
b) zda byla učiněna nezbytná opatření k zamezení jeho posunutí
c) jestli byl ložný prostor předem řádně vyvětrán
6. Pokud není těžiště v geometrickém středu manipulační jednotky:
a) je zakázáno s jednotkou manipulovat
b) není třeba těžiště označovat, zkušený pracovník si s tím poradí
c) je povinnost řádně těžiště označit
7. Pro zaměstnance-obsluhovatele v akumulátorovně platí:
a) že musí vyžadovat, aby mu v akumulátorovnách byla zřízena odpočinková místnost
b) že musí bezpodmínečně dodržovat pracovní dobu, a v žádném případě ji nesmí překročit
c) že musí byt seznámen s bezpečnostními předpisy v akumulátorovně
8. Mluvíme-li o uzavřeném prostoru z hlediska škodlivin:
a) jedná se v zásadě o prostor, který musí být zastřešený, a má uzavřena vrata
b) jedná se o prostor, kde se mohou škodliviny nahromadit, ať je, či není zastřešen
c) jedná se o zastřešený prostor, bez ohledu na jeho větratelnost
9. Důvodem k neprovozuschopnosti vozíku, je kromě jiného:
a) deformovaný, nebo prasklý rám, či náprava, kmitající kola, nadměrně poškozené ráfky, či díly kol
b) jakékoliv poškození rámu vozíku
c) není-li vozík vybaven z boků, zepředu a zezadu výstražným šrafováním
10. Neposkytnutí první pomoci:
a) nelze považovat za porušení povinnosti uloženou zákonem
b) je porušením zákona pouze pro odborně vyškolený zdravotnický personál
c) je povinností uloženou zákonem
11. Pro manipulační vysokozdvižné vozíky, vybavené jeřábovým ramenem platí:
a) že břemeno nesmí být zvedáno výše, než 1500mm od země
b) že pracovník provádějící zavěšení břemene musí být odborně způsobilý k zavěšování břemen
c) že pracovník provádějící zavěšení břemene nepotřebuje mít odbornou způsobilost k zavěšování břemen
12. Při nakládce, vykládce, stohování a ukládání do regálu platí:
a) že nosná vidlice musí pevně podpírat manipulační jednotku, která je rovnoměrně ložená nejméně ve dvou třetinách její délky nebo šířky
b) že nosná vidlice musí přesahovat alespoň 1 cm za těžiště břemene
c) je třeba před započetím a po skončení úkonu dát zvukové znamení
13. V akumulátorovně je zakázáno mimo jiné:
a) používat jakýchkoliv elektrických spotřebičů
b) pouze jíst a ponechávat jídlo, zákaz se netýká pití
c) jíst, pít, ponechávat jídlo, pití a mimopracovní oděv
14. Dojde-li za provozu k signalizaci poklesu tlaku oleje v mazací soustavě motoru pod plánovanou hodnotu, obsluha musí:
a) okamžitě dolít alespoň půl litru oleje do mazací soustavy
b) okamžitě zastavit motor
c) opatrnou jízdou a co nejkatší cestou zajet do odborné dílny
15. Přeprava břemen vysokozdvižnými vozíky:
a) je dovolena pouze v přepravní poloze
b) se provádí jen na výslovný příkaz provozovatele
c) se smí provádět jen se speciálními paletami a přepravními skříněmi
16. K nadměrnému zatížení kol, a tím i k poškození pneumatik, nebo ke snížení jejich životnosti, může dojít:
a) jezdí-li se častěji pouze jedním směrem
b) kromě jiného i přetěžováním vozíků
c) nejsou-li pneumatiky občas přehušťovány
17. U brzdového pedálu se prodlužuje krok, došlápnutí na pedál bývá měkké, a klesá účinnost brzd:
a) je to způsobeno únavou pružin v brzdovém systému a jedná se o neprovozuschopnost vozíku
b) je to způsobeno pravděpodobně zavzdušněním brzdového systému, a jedná se o neprovozuschopnost vozíku
c) je to způsobeno únavou pružin v brzdovém systému, a vozík může pojíždět pouze se zvýšenou opatrností
18. Při odstohování se vozík přiblíží ke stohu a zastaví tak, aby konce ramen vidlic byly:
a) v co největší blízkosti, co nejtěsněji u stohu, ze kterého se bude odebírat
b) v bezpečné vzdálenosti, která je v tomto případě 0,5 až 1m
c) ve vzdálenosti přibližně 0,3 m od stohu
19. Bezpečné odbočení pomocí náležitě poučené a způsobilé osoby, musí řidič zabezpečit:
a) vždy, když odbočuje na polní, či lesní cestu
b) pokud to okolnosti vyžadují (při přepravě dlouhého nákladu apod.)
c) přijíždí-li vozidlo s právem přednosti v jízdě
20. „Snížená viditelnost" je:
a) viditelnost v období od 17 do 7 hodin
b) taková viditelnost, kdy není možné rozeznat předmět na vzdálenost 100 m
c) je taková viditelnost, kdy účastníci na pozemních komunikacích dostatečně, zřetelně nerozeznávají jiná vozidla, osoby, zvířata, nebo předměty na pozemní komunikaci (od soumraku do svítání, za mlhy, hustého deště, sněžení, v tunelu apod.)
21. Vysokozdvižný vozík s tímto zatěžovacím diagramem má převézt rovnoměrně ložené břemeno o hmotnosti 2600 kg, a jehož půdorysné rozměry jsou 220 x180 cm
a) vozík převeze i na délku
b) vozík převeze pouze na šířku, odebereme-li 300kg
c) vozík převeze i na délku, odebereme-li 400kg
22. Vozík z výhledu na křižovatce:
a) dává přednost zelenému vozíku
b) dává přednost žlutému vozíku
c) nedává přednost žádnému vozíku
23. Jako první projede křižovatkou vozík:
a) z výhledu
b) červený vozík
c) žlutý vozík
24. Tato dopravní značka znamená:
a) dvojitá zatáčka, první vlevo
b) nebezpečí smyku
c) způsob objíždění překážky
25. Tato dopravní značka znamená:
a) Zákaz vjezdu všech vozidel
b) Dej přednost v jízdě
c) Stůj, dej přednost v jízdě !
Vyhodnotit