Zpět na výběr testu
I, II W1, W2 (Čelní vysokozdvižné vozíky elektro i se spalovacím motorem)
Test č. 48
1. Změnu zdravotního stavu musí obsluha manipulačního vozíku:
a) hlásit svému nadřízenému, pouze je-li v neschopnosti
b) nahlásit svému nadřízenému
c) nahlásit alespoň písemně svému ošetřujícímu lékaři
2. Manipulační vozíky a jejich přídavná zařízení musí být v takovém stavu:
a) aby nemohly ohrozit bezpečnost osob, majetku, nebo provozu
b) aby neměly víc než dvě závady, pro které nemohou být použity v provozu
c) aby nemohly ohrozit bezpečnost osob, škody na majetku nesmí přesáhnout 1000,- Kč
3. Za dodržování bezpečnostních předpisů, za škody vzniklé nedodržováním pokynů výrobce, nebo dovozce pro obsluhu vozíků, ČSN ISO 3691 + Amd 1, ČSN 26 8805 a ostatních bezpečnostních předpisů:
a) není obsluha vozíku odpovědná, zprostí-li ji toho písemně provozovatel
b) je obsluha vozíku osobně odpovědná
c) je obsluha vozíku osobně odpovědná, pouze v případě, že ji touto odpovědností provozovatel pověřil písemně
4. Při vjíždění do výtahu, nebo zdviže je třeba dbát:
a) aby nebyla překročena nosnost výtahu, nebo zdviže o více jak 10%
b) aby nebyla překročena nosnost výtahu, nebo zdviže
c) aby nebyla překročena nosnost výtahu, nebo zdviže, (přičemž se jako vodítko bere pohotovostní hmotnost vozíku)
5. Opouští-li obsluha vozík:
a) musí jej zajistit proti zneužití nepovolanou osobou
b) nemusí být vozík zajišťován, jezdí-li na vozíku několik obsluhovatelů, a předávání klíčů je obtížné
c) nemusí vozík zajišťovat, jedná-li se o střežený objekt
6. Nosnost manipulačních vozíků:
a) nesmí být překročena
b) se může překročit maximálně o 25%
c) je dána výrobcem pouze pro orientaci, a je možno ji po zralé úvaze překročit, jen je-li to třeba k převozu uceleného nákladu
7. Do uzavřeného prostoru, (z hlediska škodlivin), elektrovozíky:
a) mohou zajíždět na neomezeně dlouhou dobu
b) mohou zajíždět jenom po dobu nezbytně nutnou, a to pouze v případě, je-li vyřešeno řádné větrání prostoru
c) zajíždět nesmí, je jim vjíždět zakázáno
8. Pro vozíky se spalovacím motorem platí, že do uzavřeného prostoru:
a) mohou zajíždět a pracovat v něm neomezeně
b) smí zajíždět jen tehdy, jsou-li vybaveny lapačem jisker
c) smí zajíždět, nejsou-li překročeny nejvyšší přípustné koncentrace škodlivin v pracovním ovzduší, a jsou-li vybaveny katalyzátorem
9. Hloubka drážek nebo zářezu dezénu u pneumatik:
a) musí být nejméně 2 mm po celém obvodu
b) musí být nejméně 1,6 mm po celém obvodu
c) musí být nejméně 2 mm na 2/3 obvodu
10. Řidič, který měl účast na dopravní nehodě, je povinen:
a) neprodleně bez zastavení pokračovat až do místa, odkud může nehodu hlásit svému nadřízenému
b) neprodleně pokračovat v jízdě až do místa, odkud může zavolat odbornou zdravotnickou pomoc
c) neprodleně zastavit vozík
11. U vysokozdvižných vozíků musí obsluha vozíku především:
a) přesvědčit se o čistotě vidlic, nebo přídavného pracovního zařízení
b) zkontrolovat stav a funkci zvedacího zařízení a upevnění nosných vidlic, stav nosných řetězů, čepů a kladek
c) vyzkoušet pevnost vidlic, nebo přídavného pracovního zařízení
12. Pro stohování různých manipulačních jednotek platí:
a) že stohovat různé manipulační jednotky lze pouze v případě, kdy vytvořený stoh bude stabilní, a v místním řádu skladu budou stanoveny bezpečnostní podmínky pro tento způsob stohování
b) že stabilní musí být pouze naložené manipulační jednotky, u prázdných se na stabilitu důraz neklade
c) že stohovat různé manipulační jednotky lze kdykoli, v případě, že vytvořený stoh bude stabilní
13. Připojování a odpojování vodičů od zdroje je nutno provádět:
a) v dielektrických rukavicích
b) na písemný příkaz provozovatele
c) zásadně při nezatíženém zdroji
14. Pracovní ventil palivové nádrže vozíku s namontovanou nádrží, používajícího LPG jako paliva:
a) nemusí být uzavřen, pokud se vozík odstavuje uvnitř budov, skladů, apod. po delší dobu
b) musí být uzavřen, když se vozík odstavuje uvnitř budov, skladů apod. po delší dobu
c) se musí uzavřít vždy, když obsluha vozíku opouští sedačku
15. Zakládání poškozených manipulačních jednotek do regálů:
a) je dovoleno pouze, je-li to potřeba k ušetření skladovacího místa
b) je dovoleno
c) je zakázáno
16. Pro komunikace, kde je častý výskyt ostrých předmětů (špony, dráty, apod.), jsou nejvhodnější kola:
a) s ocelovými obručemi
b) s pneumatikami opatřenými ocelovým kordem
c) s plnopryžovými obručemi, a obručemi jiné konstrukce
17. Poškozené, nebo nadměrně opotřebované pneumatiky:
a) není nutno měnit, neboť s ohledem na pomalé rychlosti vozíků se nemůže nic přihodit
b) je nutno vyměnit včas, aby nedošlo k ohrožení bezpečnosti provozu
c) se mění až po souhlasu uživatele s ohledem na ekonomičnost provozu
18. Zatěžovacím diagramem, nebo tabulkou nosnosti:
a) musí být vybaveny všechny vozíky
b) musí být vybaveny všechny vysokozdvižné vozíky
c) nemusí být vybaveny vozíky, které vozí náklad, který se blíží pouze do 75 % hodnot uvedených v tomto diagramu
19. Hodlá-li se řidič vzdálit, takže v případě potřeby, nemůže okamžitě zasáhnout:
a) musí pověřit náležitě poučenou osobu, aby na vozík dohlížela
b) musí mít předtím doplněné pohonné hmoty tak, aby byl vozík připraven k okamžitému vyjetí
c) musí učinit taková opatření, aby vozík nemohl ohrozit bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, a nemohla jej neoprávněně použít jiná osoba
20. Pro jízdu manipulačního vozíku na pozemních komunikacích, veřejně přístupných platí:
a) že k jízdě musí dát písemný souhlas ředitel závodu
b) že jízdu musí povolit příslušný inspektorát bezpečnosti práce
c) že obsluha musí mít příslušné oprávnění k řízení motorových vozidel, a vozík musí mít schválenou technickou způsobilost
21. Vysokozdvižný vozík s tímto zatěžovacím diagramem má převézt břemeno s těžištěm uprostřed o hmotnosti 3100 kg, a jehož půdorysné rozměry jsou 120 x 80 cm
a) vozík převeze i na délku
b) vozík převeze pouze na šířku
c) vozík nepřeveze
22. Vozík z výhledu na křižovatce:
a) má přednost před vozíkem naproti
b) má přednost před žlutým vozíkem
c) nemá přednost před žádným vozíkem
23. Jako první projede křižovatkou:
a) z výhledu
b) červený vozík
c) automobil
24. Tato dopravní značka znamená:
a) nedokonalý povrch vozovky
b) nerovnost vozovky
c) umělá nerovnost na vozovce
25. U dopravní značky, "Podélná čára souvislá doplněná čárou přerušovanou", je ve směru jízdy řidiči bližší čára souvislá. Řidič:
a) nesmí čáry přejíždět ani nákladem je přesahovat v žádném případě
b) smí čáry přejíždět, nebo nákladem je přesahovat jen při předjíždění
c) smí čáry přejíždět, nebo nákladem je přesahovat, jen jestliže je to nutné k objíždění, nebo k odbočování na místa ležící mimo pozemní komunikaci
Vyhodnotit