Zpět na výběr testu
II W1, W2 (Čelní vysokozdvižné vozíky se spalovacím motorem)
Test č. 27
1. Jedna ze základních podmínek pro obsluhu manipulačních vozíků je:
a) aby byl k obsluze manipulačního vozíku pověřen provozovatelem
b) aby měl tuto práci uvedenou v pracovní smlouvě
c) aby byl k obsluze vozíků jmenován vnitroorganizační směrnicí
2. Technicky nevyhovující a ochrannými prostředky nevybavené vozíky; technicky nevyhovující přídavné zařízení a ochranné zařízení:
a) je dovoleno provozovat s písemným souhlasem provozovatele
b) je zakázáno provozovat
c) je možno provozovat podle rozumného uvážení obsluhy
3. O celkovém technickém stavu vozíku; jeho vybavení a výstroji, zejména o stavu a funkci řízení, brzd, osvětlení, bezpečnostního a závěsného zařízení, zvedacího zařízení, nosné konstrukce, přídavného a výstražného zařízení, pokud je použito:
a) je obsluha manipulačního vozíku povinna se přesvědčit vždy před zahájením provozu
b) se nemusí obsluha vozíku přesvědčovat, přebírá-li vozík po opravě
c) je obsluha manipulačního vozíku povinna přesvědčit se alespoň jedenkrát do měsíce
4. Při prokazatelném pověření obsluhy manipulačního vozíku k obsluze vozíku provozovatel kromě jiného zajistí:
a) seznámení obsluhy s pokyny výrobce pro bezpečnou obsluhu konkrétního typu vozíku
b) aby osobně provedl praktické přezkoušení obsluhy
c) aby o této skutečnosti byl zpraven příslušný státní orgán pověřený dozorem nad bezpečností práce
5. Opustit nízko—či vysokozdvižný vozík při zvednutém břemeni obsluze:
a) není dovoleno
b) je dovoleno
c) je zakázáno pouze u vysokozdvižných vozíků; tento zákaz se nevztahuje na vozíky nízkozdvižné
6. Při stejné šířce rozchodu mají nejlepší podmínky pro zachování příčné stability:
a) vysokozdvižné vozíky čtyřkolové
b) vysokozdvižné vozíky tříkolové
c) vozíky plošinové
7. Pro vozíky se spalovacím motorem platí, že do uzavřeného prostoru:
a) smí zajíždět, mají-li k příslušné jízdě povolení hygienické stanice
b) nesmí zajíždět v zásadě nikdy
c) smí zajíždět jen tehdy, jsou-li dodržena ustanovení hygienických předpisů na pracovní prostředí a pokyny výrobce nebo dovozce
8. Při čerpání pohonných hmot platí:
a) že musí být motor v klidu, zapalování však může byt zapnuto
b) že je zakázáno kouřit, zacházet s otevřeným ohněm, seřizovat nebo opravovat motor
c) že se nesmí po naplnění nádrže na místě plnění startovat motor
9. Vozíky používané na neosvětlených účelových komunikacích musí být vybaveny světly:
a) pro jízdu vpřed a osvětlení pracoviště, vzadu musí mít brzdová světla
b) pro jízdu vpřed a osvětlení pracovního prostoru, pokud jezdí v obou směrech, musí mít osvětlení pro oba směry
c) pouze tehdy bude-li to stanovovat vnitropodniková směrnice
10. Účastníci dopravní nehody jsou povinni:
a) prokázat si na požádání navzájem svou totožnost
b) předložit si navzájem písemné pověření provozovatele
c) navzájem si předložit osvědčení o technickém průkazu
11. Při stohování musí být vidlice:
a) zasunuty co možná nejdále do otvorů manipulačních jednotek a rovnoběžně s jejich osou
b) alespoň částečně zasunuty do otvorů manipulačních jednotek
c) o 1/3 kratší než je manipulační jednotka
12. Přepravní polohou u čelních vysokozdvižných vozíků je:
a) poloha, kdy jsou vidlice zdvižené do výšky volného zdvihu
b) taková poloha, kdy břemeno je převáženo v co nejnižší poloze tak, aby nedošlo ke styku vidlic a břemene s komunikací; pokud to konstrukce zvedacího zařízení a povaha nákladu umožňuje, musí být zcela zaklopeno
c) poloha, kdy jsou vidlice spuštěny do nejnižší možné polohy a zvedací zařízení zaklopeno
13. Výměnu zapalovacích svíček je nutno provést:
a) vždy, když nevykonávají řádně svoji funkci, zásadně za předepsaný druh a typ
b) podle svého uvážení, přičemž druh je určen pouze tvarem svíčky a závitem
c) jedenkráte do měsíce
14. Kontrolu těsnosti spojů u vozíků s palivem na propan-butan (LPG):
a) provádíme zapálenou zápalkou okolo podezřelého spoje
b) provádíme pěnotvorným roztokem
c) není třeba provádět, neboť se u této soustavy provádějí pravidelné revize
15. Obsluze manipulačního vysokozdvižného vozíku není dovoleno:
a) manipulovat za jízdy současně se zdvihacím zařízením, nejedná-li se o vozík, kde toto výrobce nebo dovozce výslovně dovolí
b) zdvihat břemeno, které nemá řádně označené těžiště
c) využívat vozík ke zdvihání břemene, které je na hranici udávané diagramem nosnosti
16. Pro jízdu na pozemních komunikacích platí:
a) že je-li vozík vybaven pro tuto jízdu, stačí souhlas provozovatele
b) že obsluha musí splnit všechny podmínky pro jízdu na pozemních komunikacích, dané kromě jiného též zákonem o provozu na pozemních komunikacích
c) že obsluha nemusí mít odbornou způsobilost k obsluze manipulačního vozíku pokud vlastní oprávnění k řízení motorových vozidel
17. V provozu se smí používat pouze vozíky, které mají provedenou technickou kontrolu s kladným výsledkem, což se pozná podle toho, že:
a) tyto vozíky mají namontovánu státní poznávací značku
b) na vozíku je kniha technických kontrol
c) na vozíku je umístěn příslušně vyznačený samolepící štítek kontrolního místa
18. Jmenovité břemeno nesmí poklesnout v důsledku vnitřní netěsnosti hydraulického systému:
a) o více než 100 mm za prvních 10 minut
b) o více než 20 mm za prvních 10 minut
c) o více než 100 mm za první minutu
19. Řidič, který při předjíždění vybočuje ze směru jízdy:
a) znamení o změně směru jízdy nedává, jedná-li se o účelovou komunikaci
b) musí dát znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit ani omezit řidiče jedoucího za ním
c) musí dávat znamení o změně směru jízdy, jen pokud za ním jede další vozík
20. "Dopravní nehodou" nebo "Škodní událostí", rozumíme takovou událost:
a) při níž není usmrcena nebo zraněna osoba v přímé souvislosti s provozem vozidla
b) jen jestliže při ní dojde k hmotné škodě převyšující částku 5 000,-Kč
c) při níž dojde k usmrcení, nebo zranění osoby, nebo ke škodě na majetku v přímé souvislosti s provozem vozidla v pohybu
21. Vysokozdvižný vozík s touto tabulkou nosnosti má převézt rovnoměrně ložené břemeno o hmotnosti 1550 kg, a jehož půdorysné rozměry jsou 140 x 80 cm
a) vozík převeze i na délku '
b) vozík převeze pouze na šířku
c) vozík převeze libovolně
22. Vozíky projedou křižovatku v tomto pořadí:
a) l.vozík z výhledu, 2.vozík žlutý, 3.vozík naproti
b) l.vozík z výhledu najede do křižovatky a zastaví , 2.žlutý vozík, 3.vozík naproti, 4.vozík z výhledu dokončí
c) 1.žlutý, 2.současně vozík naproti a vozík z výhledu
23. Jako první projede křižovatkou vozík:
a) vysokozdvižný
b) vozík z výhledu
c) plošinový vozík
24. Tato dopravní značka znamená:
a) zákaz stání; v dolní části červeného kruhu může být vyznačena doba, po kterou zákaz platí
b) zákaz zastavení
c) konec zákazu stání
25. Tato dopravní značka znamená:
a) nedokonalý povrch vozovky
b) umělá nerovnost na vozovce
c) nerovnost vozovky
Vyhodnotit