Zpět na výběr testu
II W1, W2 (Čelní vysokozdvižné vozíky se spalovacím motorem)
Test č. 28
1. Při jízdě s vozíkem na pozemních komunikacích musí mít obsluha kromě dalších dokladů:
a) souhlas bezpečnostního technika
b) povolení provozovatele k jízdě na pozemních komunikacích
c) oprávnění k řízení motorových vozidel kategorie B, T (či C), dle celkové hmotnosti vozíku
2. Ohrozit bezpečnost zaměstnanců, případně poškodit vozík, přepravované břemeno, zařízení či dopravní cestu:
a) může obsluha vozíku jen tehdy, vyžadují-li to provozní podmínky
b) může obsluha vozíku pouze na příkaz provozovatele
c) obsluha vozíku nesmí v žádném případě
3. Pro přepravu vozíků výtahy nebo zdvižemi platí, že:
a) se do klece smí vjíždět pomalu a jen tehdy, je-li výtah nebo zdviž na stejné úrovni s podlahou
b) se do klece může vjíždět, je-li klec v rovině s podlahou, nebo je—li rozdíl podlah vyrovnán nájezdovým můstkem
c) se do klece může vjíždět, zdolá-li vozík rozdíl podlah
4. Provozovatel je mimo jiné odpovědný za to, že:
a) obsluha manipulačního vozíku má odbornou způsobilost k obsluze a musí být prokazatelně pověřena k obsluze daného vozíku
b) je povolena jízda vozíku na účelové komunikaci příslušným okresním úřadem
c) je povolena jízda vozíku příslušným DI Policie ČR
5. Obsluze manipulačního vozíku není dovoleno:
a) kouřit během pracovní směny
b) nahrazovat pojistky v elektrické instalaci jinými předměty
c) řídit vozík v ochranných rukavicích
6. Nemá-li manipulační jednotka vyznačeno těžiště:
a) nesmí být manipulována
b) předpokládáme, že těžiště je v jejím geometrickém středu
c) požádáme nejbližšího spolupracovníka, aby těžiště vyznačil
7. Mluvíme-li o uzavřeném prostoru z hlediska škodlivin:
a) jedná se v zásadě o prostor, který musí být zastřešený a má uzavřená vrata
b) jedná se o prostor, kde se mohou škodliviny nahromadit, přičemž nezáleží, je, či není— li zastřešen
c) jedná se o zastřešený prostor bez ohledu na jeho větratelnost
8. Při vjíždění manipulačních vozíků se spalovacím motorem do kontejnerů, krytých železničních vagónů, skříňových karosérií silničních vozidel, apod. platí, že:
a) je povoleno, je-li obsluha vybavena příslušnými účinnými respirátory
b) je doba pobytu vozíku omezena na nejnutnější dobu, přičemž musí být dodrženy podmínky stanovené hygienickými předpisy
c) je doba pobytu vozíku omezena nejvýše na 15 min.
9. Závady na převodech jsou považovány:
a) za důvod k neprovozuschopnosti manipulačního vozíku
b) za závady, které nejsou důvodem k neprovozuschopnosti manipulačního vozíku
c) za závady, které je třeba v dohledné době odstranit
10. Při poleptání louhem je možno provést neutralizaci:
a) po opláchnutí vodou roztokem kyseliny citrónové
b) po opláchnutí vodou roztokem kyseliny solné
c) po opláchnutí vodou roztokem jedlé sody
11. Při nakládce, vykládce, stohování a ukládání do regálu platí:
a) že nosná vidlice musí pevně podepírat manipulační jednotku, která je rovnoměrně ložená, nejméně ve dvou třetinách její délky nebo šířky
b) že nosná vidlice musí přesahovat alespoň 1 cm za těžiště břemene
c) je třeba před započetím a po skončení úkonu dát zvukové znamení
12. Pro manipulaci břemen platí, že mohou být manipulovány pouze náklady do jmenovité nosnosti manipulačních vozíků, a v případě přídavného zařízení:
a) je tato nosnost snížena o hmotnost přídavného zařízení a může být i nižší než nosnost uvedená na typovém štítku přídavného zařízení
b) je toto určeno pouze typovým štítkem přídavného zařízení
c) je hmotnost břemene určována pouze jmenovitou nosností manipulačního vozíku
13. Do uzavřených prostorů (z hlediska škodlivin), smí vjíždět manipulační vozík se spalovacím motorem:
a) vždy pouze podle uvážení řidiče
b) pouze, je-li vybaven lapačem jisker
c) pouze tehdy, pokud zde škodliviny nepřekročí mez, stanovenou hygienickými předpisy
14. Změna směru jízdy vpřed—vzad se u měničového vozíku smí provádět:
a) za klidu i za jízdy, sníží-li se částečně otáčky motoru
b) pouze za klidu vozíku
c) za jízdy, je-li to potřeba ke zrychlení obsluhy
15. Ke stohu se manipulační vozík musí přibližovat pomalu, s tak zakloněným zvedacím zařízením, aby břemeno bylo stabilizované; po ukončení přibližovacího manévru, kdy vozík je zcela blízko a čelně ke stohu:
a) se uvede zvedací zařízení do přibližně svislé polohy a břemeno se citlivě zvedne nad výšku stohování
b) zvedací zařízení musí zůstat vždy v co největším zaklopení a břemeno se citlivě zvedne nad výšku stohování
c) zvedací zařízení musí zůstat vždy v co největším zaklopení a břemeno se citlivě zvedne do co nejvyšší polohy
16. Za motorový manipulační vozík se považuje:
a) jakýkoliv vozík opatřený motorem, stačí, je-li u vozíku tlačeného obsluhou motor pro pohon zdvihu
b) jakýkoliv dopravní prostředek ve vnitropodnikové dopravě, pohybující se motorickou silou
c) vozík s koly, s vlastním pohonem pojezdu, s výjimkou kol pro kolejnice, navržený pro manipulaci jakéhokoliv druhu břemene a je ovládán obsluhou
17. Při denní obsluze se provádí kontrola vozíku před vyjetím, provádí se kromě jiného:
a) kontrola volantové vůle, světel, houkačky, parkovací a provozní brzdy
b) kontrola vůle ventilů motoru
c) kontrola vůle kladek zvihacího zařízení dle předepsaných tolerancí pomocí speciálních měřidel
18. Při odstavení vysokozdvižného vozíku je nutno spustit vidlice:
a) až dolů při zaklopeném zvedacím zařízení
b) do transportní polohy
c) vždy na zem
19. Obsluha motorového vozíku nesmí ohrozit ani omezit řidiče vozidla:
a) před který se zařazuje, přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy
b) před který se zařazuje, znamení o změně směru jízdy dávat nemusí
c) před který se zařazuje, omezit může, dává-li znamení o změně směru jízdy
20. Znamení o změně směru jízdy musí řidič:
a) nejméně třikrát opakovat
b) dávat pomocí výstražného zvukového zařízení
c) dávat včas před započetím jízdního úkonu, s ohledem na okolnosti provozu na pozemních komunikacích, zejména na řidiče, jedoucí za ním a na povahu jízdního úkonu
21. Vysokozdvižný vozík s tímto zatěžovacím diagramem má převézt břemeno o hmotnosti 1400 kg, těžištěm uprostřed, a jehož půdorysné rozměry jsou 140 x 80 cm
a) vozík převeze i na délku
b) vozík převeze pouze na šířku
c) vozík nepřeveze
22. Jako první projede křižovatkou vozík:
a) žlutý vozík
b) červený vozík
c) vozík z výhledu
23. Vozidla projedou křižovatku v tomto pořadí:
a) 1.automobil, 2.vozík z výhledu společně s vozíkem vysokozdvižným
b) 1.vozík z výhledu, 2.automobil, 3.vysokozdvižný vozík
c) 1.vozík z výhledu společně s vozíkem vysokozdvižným, 2.automobil
24. Tato dopravní značka znamená:
a) zákaz vjezdu vozidel, jejichž délka včetně nákladu přesahuje vyznačenou mez
b) zákaz vjezdu vozidel, jejichž výška přesahuje vyznačenou mez; rozhodující je okamžitá výška včetně nákladu
c) zákaz vjezdu vozidel nižších než 3,5 m
25. Tato dopravní značka znamená:
a) přikázaný směr jízdy přímo
b) křižovatka s vedlejší pozemní komunikací mimo obec a označuje hlavní pozemní komunikaci
c) křížení s polní nebo lesní cestou
Vyhodnotit