Zpět na výběr testu
II W1, W2 (Čelní vysokozdvižné vozíky se spalovacím motorem)
Test č. 31
1. Obsluze manipulačního vozíku je zakázáno:
a) zastavit a stát na přechodech, kolejových přejezdech apod., pouze v silničním provozu na účelové komunikace se tento zákaz nevztahuje
b) zastavit a stát na kolejových přejezdech, přechodech pro chodce, nebo v jejich nebezpečné blízkosti, na rampách apod.
c) zastavit a stát v bezpečné vzdálenosti od obsluhovaného dopravního prostředku, nebo dráhy apod.
2. Obsluha manipulačního vozíku musí být kromě jiného prokazatelně seznámena:
a) se způsobem testování při přezkušování
b) s pokyny výrobce nebo dovozce pro údržbu a opravy vozíků
c) se základními částmi manipulačních vozíků, s pokyny výrobce nebo dovozce pro obsluhu vozíků a přídavných zařízení
3. Neodpovídá-li břemeno svou hmotností, rozměry a uložením zásadám bezpečnosti práce:
a) řídí se obsluha vozíku v zásadě citem pro přepravu takového břemene
b) řídí se obsluha vozíku příkazy, které dostane od provozovatele
c) je obsluha vozíku povinna odmítnout přepravu tohoto břemene
4. Při přepravě břemene, které svou délkou či šířkou přesahuje obrys vozíku:
a) musí být přepravované břemeno označeno podle platných přepisů
b) se jedná o nebezpečný náklad, vozík musí být takto označen
c) musí nechat obsluha vozíku vozík vždy doprovázet poučenou osobou
5. Obsluze manipulačního vozíku je zakázáno:
a) požívat alkoholické nápoje a omamné látky před jízdou, během jízdy a po jízdě
b) požívat před jízdou a během jízdy alkoholické nápoje a jakékoliv léky
c) požívat alkoholické nápoje a omamné látky před jízdou a během jízdy
6. Při stejné šířce rozchodu kol mají nejlepší podmínky pro zachování příčné stability:
a) vysokozdvižné vozíky čtyřkolové
b) vozíky plošinové
c) vysokozdvižné vozíky tříkolové
7. Při přerušení práce s vozíkem se spalovacím motorem a s katalyzátorem (čističem výfukových plynů):
a) se musí motor ponechat ve volnoběžných otáčkách
b) je třeba započetí práce s tímto vozíkem nahlásit uživateli
c) musí být katalyzátor zahřátý na provozní teplotu ještě před vjetím do uzavřeného prostoru při dodržování pokynů výrobce nebo dovozce
8. V případě, že je namontován na vozíku katalyzátor (čistič výfukových plynů) a obsluha zjistí netěsnost na výfukovém potrubí:
a) musí okamžitě vypnout motor a zavolat do servisu k výrobci nebo dovozci
b) jezdí dále, neboť závadě se může věnovat po skončení směny
c) nechá netěsnost odstranit
9. Odstranění plomb ze zaplombovaných blokovacích nebo ochranných zařízení, z regulátoru otáček, či vstřikovacího čerpadla:
a) je důvodem k neprovozuschopnosti, pouze nejsou-li tyto nastaveny na předepsanou hodnotu
b) není důvodem k neprovozuschopnosti
c) je důvodem k neprovozuschopnosti
10. Při poleptání kyselinou neutralizujeme:
a) roztokem louhu draselného
b) nejlépe octovou vodou
c) po opláchnutí tekoucí vodou roztokem jedlé sody, nebo mýdlovou vodou
11. Současně manipulovat skupiny manipulačních jednotek (vedle sebe, za sebou ve stohu, včetně kombinací těchto způsobů):
a) lze, avšak platí, že při manipulaci se stohem manipulčních jednotek musí být stoh soudržný a jeho výška nesmí přesáhnout 2000 mm
b) je zásadně zakázáno
c) lze, pokud jsou vozíky k tomu uzpůsobeny, přičemž není nutné stanovovat v místním řádu skladu bezpečnostní podmínky pro tento způsob manipulace
12. Diagram nosnosti u vysokozdvižných vozíků:
a) slouží k odečítání hodnot pro bezpečnou manipulaci břemen v závislosti na hmotnosti břemene a na vzdálenosti těžiště břemen od paty vidlice
b) slouží k určování váhy břemene
c) slouží pro snadnejší uložení břemen do osy, k bezpečnému převážení a manipulaci
13. Pro chladící kapalinu platí, že:
a) je nutno ji po každé jízdě vypustit a znovu napustit
b) je třeba ji v průběhu provozu doplňovat každé 2 hodiny
c) řidič musí během provozu teplotu chladící kapaliny kontrolovat
14. Katalyzátor (čistič výfukových plynů) slouží u vozíků se spalovacími motory:
a) ke zvýšení výkonu motoru
b) ke snížení obsahu škodlivin ve výfukových plynech
c) k úplné likvidaci všech škodlivin ve výfukových plynech
15. Při odstohování se vozík přiblíží ke stohu a zastaví tak, aby konce ramen vidlic byly:
a) ve vzdálenosti přibližně 0,3 m od stohu
b) v co největší blízkosti; co nejtěsněji u stohu, ze kterého se bude odebírat
c) v bezpečnostní vzdálenosti, která je v tomto případě 0,5 až 1 m
16. Kontrolu brzdové kapaliny provádí obsluha:
a) pouze zjistí-li nedostatky v účinnosti brzdy
b) podle svého uvážení
c) denně před vyjetím
17. Elektolyt je třeba dolévat:
a) tak, aby hladina elektrolytu byla zároveň s vrchní hranou desek elektrod
b) vždy až k nalévacímu hrdlu
c) vždy podle pokynů stanovených výrobcem mebo dovozcem
18. Zatěžovacím diagramem nebo tabulkou nosnosti:
a) musí být vybaveny všechny vozíky
b) musí být vybaveny všechny vysokozdvižné vozíky
c) nemusí být vybaveny vozíky, které vozí náklad, který se blíží pouze do 75 % hodnot uvedených v tomto diagramu
19. Řidič nesmí zastavit a stát:
a) na železničním přejezdu, podjezdu a v tunelu a ve vzdálnosti kratší než 5 m před nimi a za nimi
b) v místě, kde by vozík zakrýval reklamní prostředek
c) na železničním přejedu, podjezdu a v tunelu, ve vzdálenosti kratší než 15 m před nimi a za nimi
20. Znamení o změně směru jízdy, dávané směrovými světly ponechá řidič:
a) jen do doby ukončení změny směru jízdy, vybočení z něho, pokud vozidlo nezaujme místo v jízdním pruhu, do kterého přejíždí
b) jen krátce po započetí jízdního úkonu
c) dostatečně dlouho po skončení jízdního úkonu
21. Vysokozdvižný vozík s touto tabulkou nosnosti má převézt rovnoměrně ložené břemeno o hmotnosti 2600 kg, a jehož půdorysné rozměry jsou 220 x 180 cm
a) vozík převeze i na délku
b) vozík převeze i na délku, odebereme-li 250kg
c) vozík převeze pouze na šířku, odebereme-li 250kg
22. Vozík z výhledu na křižovatce:
a) nedává přednost vozíkům žlutému a červenému
b) dává přednost všem vozíkům
c) dává přednost žlutému a červenému vozíku
23. Vozík z výhledu projede křižovatkou jako:
a) poslední
b) druhý
c) první
24. Tato dopravní značka znamená:
a) zákaz vjezdu všech vozidel
b) zákaz vjezdu motorových vozidel
c) zákaz vjezdu všech vozidel (v obou směrech)
25. Tato dopravní značka znamená:
a) zatáčka vlevo
b) přikázaný směr jízdy
c) příkaz k odbočení vlevo
Vyhodnotit