Zpět na výběr testu
II W1, W2 (Čelní vysokozdvižné vozíky se spalovacím motorem)
Test č. 32
1. Při prokazatelném pověření obsluhy manipulačního vozíku k obsluze vozíku, prozovatel kromě jiného zajistí:
a) aby osobně provedl praktické přezkoušení obsluhy
b) seznámení obsluhy s pokyny výrobce pro bezpečnou obsluhu konkrétního typu vozíku
c) aby o této skutečnosti byl zpraven příslušný státní orgán pověřený dozorem nad bezpečností práce
2. Jedna ze základních podmínek pro obsluhu manipulačních vozíků je:
a) že musí mít předepsanou odbornou způsobilost, tělesný a duševní stav odpovídající předpisům pro výkon tohoto povolání
b) že umí-li řídit vozík, nepotřebuje žádnou odbornou způsobilost
c) řidičské oprávnění k řízení motorových vozidel alespoň skupiny C, nebo D
3. Pro přerušení provozu mimo jiné platí:
a) obsluha vozíku musí odstavení nahlásit provozovateli
b) motor musí být vypnut a vozík zajištěn parkovací brzdou
c) nejedná-li se o dobu delší než 10 minut, nemusí motor vypínat
4. Oprávnění k řízení motorových vozidel při obsluze manipulačních vozíků:
a) musí mít obsluha na pozemních komunikacích
b) musí mít obsluha i na komunikacích účelových, uzavřených, veřejně nepřístupných i když vlastník komunikace stanovil jinak
c) není nikdy třeba, pokud obsluha vlastní průkaz obsluhy manipulačního vozíku
5. Obsluze manipulačního vozíku je zakázáno:
a) dávat zvuková znamení
b) najíždět na ložnou plochu nákladních automobilů
c) u zdvihacích vozíků přepravovat osoby na plošině a vidlicích
6. Nemá-li břemeno vyznačeno těžiště:
a) nesmí být manipulováno
b) požádáme nejbližšího spolupracovníka, aby těžiště vyznačil
c) předpokládáme, že těžiště je v jeho geometrickém středu
7. Obsluha moto—vozíku s katalyzátorem (čističem výfukových plynů):
a) vyžaduje citlivou obsluhu, neponechávat zbytečně běžet motor ve volnoběžných otáčkách apod.
b) předpokládá speciálně vyškoleného řidiče s oprávněním pro obsluhu vozíků s katalyzátorem
c) vyžaduje co nejrazantnější jízdu, neboť tak se zkrátí manipulační časy a tím i doba, po kterou vozík produkuje zplodiny
8. Pro vozíky se spalovacím motorem platí, že do uzavřeného prostoru:
a) mohou zajíždět a pracovat v něm neomezeně
b) smí zajíždět jen tehdy, jsou-li vybaveny lapačem jisker
c) smí zajíždět, nejsou-li překročeny nejvyšší přípustné koncentrace škodlivin v pracovním ovzduší a jsou-li vybaveny katalyzátorem
9. Důvodem k neprovozuschopnosti vozíku kromě jiného je:
a) snížená průhlednost čelního skla, přičemž toto neplatí pro zadní sklo u vozíků vybavených zpětnými zrcátky
b) snížená průhlednost čelního nebo zadního skla
c) je-li snížena průhlednost čelního skla, toto neplatí pro sklo zadní
10. „Dopravní nehodou" nebo "Škodní událostí" rozumíme takovou událost:
a) při níž není usmrcena nebo zraněna osoba v přímé souvislosti s provozem vozíku
b) jen jestliže při ní dojde k hmotné škodě převyšující částku 5 000,- Kč
c) při níž dojde k usmrcení nebo zranění osoby, nebo ke škodě na majetku v přímé souvislosti s provozem vozíku v pohybu
11. Pro ukládání manipulačních jednotek ve výšce přesahující 2000 mm platí:
a) že zaměstnanci musí prodělat prokazatelné speciální školení
b) že tato manipulace je zakázána
c) že není-li materiál nad touto výškou zajištěn proti vypadnutí z manipulační jednotky, musí zaměstnanci používat ochranné přilby
12. Jestli-že vozík pracuje s nabíracími prostředky ve zdvižené poloze, je nutné brzdy ovládat jemně a se zvýšenou opatrností:
a) pouze je-li s břemenem
b) bez ohledu, je-li s břemenem nebo bez břemene
c) pouze pokud je kluzko nebo náledí
13. Při přehřátí chladící kapaliny, platí že:
a) musí ihned vypnout motor, neboť toto signalizuje závadu na motoru, nebo na chladícím systému
b) musí okamžitě otevřít víčko chladiče
c) jede nejkratší cestou neprodleně do odborné dílny
14. Kontrolu těsnosti spojů u vozíků s palivem na propan—butan (LPG):
a) provádíme zapálenou zápalkou okolo podezřelého spoje
b) není třeba provádět, neboť se u této soustavy provádějí pravidelné revize
c) provádíme pěnotvorným roztokem
15. Výška stohu musí být pouze taková:
a) aby se na stoh v případě nutnosti daly ukládat další palety
b) aby mezi horní hranou manipulační jednotky a spodní hranou stropní konstrukce, nebo instalacemi byla dodržena bezpečnostní vzdálenost nejméně 200 mm
c) aby nad horní hranou manipulované manipulační jednotky byla co nejmenší mezera, aby bylo co možná nejlépe využito skladovacích prostor
16. Pro jízdu motorových manipulačních vozíků na pozemních komunikacích platí:
a) že je-li vozík vybaven pro tuto jízdu, stačí souhlas provozovatele
b) že vozík musí mít kromě jiného zákonné ručení pro tyto komunikace
c) že jsou to komunikace jako jiné, i zde platí zákon č. 361/2000 Sb. ve znění pozdějších předpisů, a proto vozík mepotřebuje způsobilost k provozu
17. Při odstavení vozíku po skončení směny musí obsluha:
a) provést záznam o ukončení směny do evidenčních listů manipulačních vozíků
b) uvést do činnosti parkovací brzdu, odpojit odpojovač baterie a v případě potřeby založit klínem
c) nahlásit skončení směny útvaru bezpečnosti
18. Jmenovité břemeno nesmí poklesnout v důsledku vnitřní netěsnosti hydraulického systému:
a) o více než 20 mm za prvních 10 minut
b) o více než 100 mm za prvních 10 minut
c) o více než 100 mm za první minutu
19. Obsluha motorového vozíku musí udržovat takovou vzdálenost, aby:
a) mohl včas snížit rychlost jízdy, popřípadě zastavit, jestli-že řidič před ním jedoucího vozíku, sníží rychlost jízdy, nebo zastaví
b) byla alespoň 10 m
c) byla v souladu s dopravně provozním řádem, vždy však nejméně 20 m
20. Za dopravní nehodu se považuje:
a) událost, k níž sice dojde v přímé souvislosti s provozem vozidla, avšak mimo pozemní komunikace (např. při jízdě ve volném terénu, nebo při práci na poli, či v lese)
b) jedině taková událost na pozemní komunikaci, při níž dojde pouze ke škodě na majetku v přímé souvislosti s provozem vozidla
c) událost na pozemní komunikaci (havárie, srážka, apod.), při níž dojde k usmrcení, nebo zranění osoby, nebo ke škodě na majetku v přímé souvislosti s provozem vozidla
21. Vysokozdvižný vozík s tímto zatěžovacím diagramem má převézt břemeno s těžištěm uprostřed o hmotnosti 2900 kg, a jehož půdorysné rozměry jsou 140 x 80 cm
a) vozík převeze i na délku
b) vozík převeze pouze na šířku
c) vozík převeze libovolně
22. Jako první projede křižovatkou:
a) vozík z výhledu a vozík plošinový současně
b) vozík z výhledu a vozík vysokozdvižný současně
c) automobil
23. Vozík z výhledu na křižovatce:
a) nedává přednost červenému vozíku
b) dává přednost červenému vozíku
c) nedává přednost žádnému vozíku
24. Tato dopravní značka s dodatkovou tabulkou zakazuje:
a) vjezd motorových vozidel mimo zásobování
b) vjezd všech vozidel (v obou směrech), s výjimkou vozidel uvedených na dodatkové tabulce
c) vjezd všech vozidel mimo dopravní obsluhy
25. Tato dopravní značka znamená:
a) zatáčka vpravo
b) zákaz odbočování vlevo
c) přikázaný směr jízdy
Vyhodnotit