Zpět na výběr testu
II W1, W2 (Čelní vysokozdvižné vozíky se spalovacím motorem)
Test č. 35
1. Při obsluze vozíků musí obsluha na požádání kontrolních orgánů předložit:
a) doklad odborné způsobilosti obsluhy manipulačních vozíků a prokázat svou totožnost (např. zaměstnaneckým průkazem)
b) doklad odborné způsobilosti obsluhy manipulačních vozíků, totožnost prokazovat nemusí, obsluhuje-li vozík na území zaměstnavatele
c) doklad odborné způsobilosti obsluhy manipulačních vozíků, průkaz totožnosti a technický průkaz manipulačního vozíku vydaný výrobcem
2. U vozíků, kde je to výrobcem předepsáno, musí mít obsluha ještě kvalifikaci:
a) k obsluze tlakových nádob
b) osvědčení o možnosti obsluhovat elektrická zařízení dle $ 7 vyhlášky č. 50/1978 Sb. ve znění pozdějších předpisů
c) řidičské oprávnění k řízení motorových vozidel např. skupiny C nebo T
3. Pro přepravu vozíků ve výtazích nebo zdvižích platí, že:
a) se smí přepravovat pouze ve výtazích nebo zdvižích k tomu určených, které unesou hmotnost vozíku, břemene a obsluhy vozíku
b) se přepravuje v jakémkoliv výtahu, odpovídá-li tomu svojí nosností
c) se smí přepravovat v nákladních výtazích jen pokud je obsluha vozíku obeznámena i s obsluhou výtahu
4. Pro obsluhu manipulačního vozíku je nebezpečné:
a) používat manipulační vozíky k tahání
b) přetěžovat vozík nad jeho stanovenou nosnost, nebo tažnou sílu na háku
c) nevyužívat plně vozík tak, jak je stanoveno diagramem nosnosti
5. Končetiny nebo hlavu mezi sloupky zvedacího zařízení, nebo mezi jiné pracovní části vozíku:
a) se mohou dávat pokud bude příslušný zaměstnanec opatrný
b) se nesmí dávat, není-li to potřeba k provedení pracovního úkonu
c) se nesmí dávat, nejsou-li vidlice položeny na zemi
6. Pokud není těžiště v geometrickém středu manipulační jednotky:
a) je zakázáno s jednotkou manipulovat
b) je povinnost řádně těžiště označit
c) není třeba těžiště označovat, zkušený pracovník si s tím poradí
7. Při čerpání pohonných hmot platí:
a) že se nesmí používat ke svícení elektrických kapesních lamp
b) že hrdlo palivové nádrže musí být uzavřeno ještě před spuštěním motoru
c) že mohou být v chodu pouze motory vznětové, neboť je obtížné je nastartovat
8. Mluvíme-li o uzavřeném prostoru z hlediska škodlivin:
a) jedná se v zásadě o prostor, který musí být zastřešený a má uzavřená vrata
b) jedná se o prostor, kde se mohou škodliviny nahromadit, přičemž nezáleží, je, či není-li zastřešen
c) jedná se o zastřešený prostor, bez ohledu na jeho větratelnost
9. Rozdíl brzdného účinku na obvodu kol téže nápravy nesmí činit:
a) více než 30%
b) více než 50%
c) více než 10%
10. Řidič, který měl účast na dopravní nehodě, je povinen:
a) neprodleně bez zastavení pokračovat až do místa, odkud může nehodu hlásit svému nadřízenému
b) neprodleně pokračovat v jízdě až do místa, odkud může zavolat odbornou zdravotnickou pomoc
c) neprodleně zastavit vozík
11. Stohování manipulačních jednotek se znečištěnými styčnými plochami pro stohování (bláto, zmrazky apod.):
a) není dovoleno, pokud může být ohrožena soudržnost a stabilita takto vytvářeného stohu
b) je povoleno, pokud není možnost jejich očištění a bude — li se postupovat opatrně
c) je dovoleno
12. Znalost a používání zatěžovacího diagramu (tabulky nosnosti):
a) je nezbytná jen pro toho obsluhovatele vysokozdvižného vozíku, který provádí výškové manipulace
b) není nutná pro obsluhu vysokozdvižného vozíku, pokud nepřeváží objemná břemena
c) je nezbytná pro obsluhu vysokozdvižného vozíku
13. Dojde-li za provozu k signalizaci peklesu tlaku oleje v mazací soustavě pod plánovanou hodnotu, obsluha musí:
a) okamžitě zastavit motor
b) okamžitě dolít alespoň půl litru oleje do mazací soustavy motoru
c) opatrnou jízdou zajet co nejkratší cestou do odborné dílny
14. Změna směru jízdy, vpřed—vzad, se u měničového vozíku smí provádět:
a) za klidu i za jízdy, sníží-li se částečně otáčky motoru
b) za jízdy, je-li to potřeba ke zrychlení obsluhy
c) pouze za klidu vozíku
15. Pro manipulaci břemen platí, že mohou být manipulovány pouze náklady do jmenovité nosnosti manipulačních vozíků, a v případě přídavného zařízení:
a) je toto určeno pouze typovým štítkem přídavného zařízení
b) je tato nosnost snížena o hmotnost přídavného zařízení a může být i nižší než nosnost uvedená na typovém štítku přídavného zařízení
c) je hmotnost břemene určována pouze jmenovitou nosností manipulačního vozíku
16. Pro komunikace, kde je častý výskyt ostrých předmětů (špony, drát, apod.) jsou nejvhodnější kola:
a) s ocelovými obručemi
b) s pneumatikami opatřenými ocelovým kordem
c) s plnopryžovými obručemi a obručemi jiné konstrukce
17. Při denní obsluze se provádí kontrola vozíku před vyjetím, a kromě jiného se provádí:
a) kontrola volantové vůle, světel, houkačky, parkovací a provozní brzdy
b) kontrola vůle ventilů motoru
c) kontrola vůle kladek zvedacího zařízení dle předepsaných tolerancí pomocí speciálních měřidel
18. Přepravní polohou u čelních vysokozdvižných vozíků je:
a) poloha, kdy jsou vidlice zdvižené do výšky volného zdvihu
b) taková poloha, kdy břemeno je převáženo v co nejnižší poloze, tak vysoko, aby nedošlo ke styku vidlic a břemene s komunikací, pokud to konstrukce zvedacího zařízení a povaha nákladu umožňuje, musí být zcela zaklopeno
c) poloha, kdy jsou vidlice spuštěny do nejnižší možné polohy a zvedací zařízení zaklopeno
19. Nemohou-li se řidiči protijedoucích vozidel bezpečně vyhnout:
a) musí se dohodnout, kdo z nich bude couvat
b) má přednost ten, na jehož straně je překážka nebo zúžená vozovka
c) musí dát přednost ten, na jehož straně je překážka, nebo zúžená vozovka
20. Řidiči, odbočující vlevo, musí dát přednost v jízdě:
a) všem vozíkům přijíždějícím zleva
b) všem protijedoucím vozidlům
c) pouze protijedoucím manipulačním vozíkům
21. Vysokozdvižný vozík s tímto zatěžovacím diagramem má převézt rovnoměrně ložené břemeno o hmotnosti 2600 kg, a jehož půdorysné rozměry jsou 220 x 180 cm
a) vozík převeze i na délku
b) vozík převeze pouze na šířku, odebereme-li 100kg
c) vozík převeze i na délku, odebereme-li 600kg
22. Vozík z výhledu projede křižovatkou jako:
a) druhý, společně s vozíkem vysokozdvižným
b) první, společně s vozíkem vysokozdvižným
c) poslední
23. Vozík z výhledu na křižovatce:
a) má přednost před červeným vozíkem
b) má přednost před žlutým vozíkem
c) nemá přednost před žádným vozíkem
24. Tato dopravní značka znamená:
a) zákaz vjezdu šestikolových tahačů
b) zákaz vjezdu vozidel, jejichž maximální přípustná hmotnost přesahuje vyznačenou mez, bez ohledu na to, zda jejich okamžitá hmotnost vyznačenou mez přesahuje, či nikoliv
c) zákaz vjezdu vozidel, jejichž okamžitá hmotnost přesahuje vyznačenou mez; u jízdní soupravy se omezení okamžité hmotnosti vztahuje na jednotlivá vozidla soupravy
25. Tato dopravní značka znamená:
a) návěst před křižovatkou
b) zákaz odbočování vpravo a vlevo
c) přikázaný směr jízdy vpravo a vlevo
Vyhodnotit