Zpět na výběr testu
II W1, W2 (Čelní vysokozdvižné vozíky se spalovacím motorem)
Test č. 38
1. Oprava a údržba vozíku probíhá:
a) v souladu s jeho technickou dokumentací, podle stanovených technologických postupů pro opravy a údržbu a souvisejících předpisů
b) podle pokynů stanovených nadřízeným
c) podle schopností opraváře, neboť výrobce se nebude takovými drobnostmi zabývat
2. Obsluha manipulačního vozíku musí být kromě jiného prokazatelně seznámena:
a) se zásadami pro denní kontrolu, údržbu a obsluhu vozíku
b) se zásadami potřebnými pro ukládání materiálů do přepravních skříní, na palety a jejich stohováním
c) s vyhláškou č.102/1995 Sb. ve znění pozdějších předpisů o schvalování technické způsobilosti a technických podmínkách provozu silničních vozidel na pozemních komunikacích
3. U vozíku s pneumatikami má obsluha vozíku za povinnost:
a) zkontrolovat jejich stav, tlak vzduchu podle příslušného návodu nebo označení, odstranit cizí tělesa z povrchu
b) dohustit pneumatiky na co největší tlak
c) vyhýbat se při jízdě místům, kde jsou kaluže a bláto
4. Najíždění na ložnou plochu vozidla s dřevěnou podlahou nevyztuženou a neoplechovanou:
a) musí být prověřeno, zda podlaha unese okamžitou hmotnost manipulačního vozíku, nákladu a obsluhy (případně ji vyztužit podložnými plechy)
b) je zásadně zakázáno
c) je povoleno, jsou-li prkna podlahy nová
5. Obsluze manipulačního vozíku není dovoleno:
a) přesvědčit se, zda je sklápěcí karosérie zajištěna
b) v průběhu pracovní doby požívat nápoje
c) zasahovat do bezpečnostních zařízení vozíku
6. U vysokozdvižných vozíků je příčná stabilita zhoršená, protože:
a) vozík není odpružen
b) se jedná o tříkolku, nebo o čtyřkolku se zadní nápravou uloženou kyvně
c) přední náprava není odpružena
7. Při čerpání pohonných hmot platí:
a) že musí být motor v klidu, zapalování však může být zapnuto
b) že je zakázáno kouřit, zacházet s otevřeným ohněm, seřizovat, nebo opravovat motor
c) že se nesmí po naplnění nádrže na místě plnění nastartovat motor
8. Pro obsluhu, obsluhující vozík s alternativním pohonem na zkapalněný uhlovodíkový plyn (LPG), nebo na stlačený zemní plyn (CNG) platí, že:
a) není třeba, aby byla obsluha seznámena s předpisy pro bezpečnost plynového zařízení a kontrol jeho těsnosti, neboť postačuje, že jsou s tímto seznámeni opraváři
b) musí být seznámena též s bezpečností provozu plynového zařízení vozíků, včetně kontrol jeho těsnosti
c) musí umět toto zařízení též opravovat
9. Pokud jsou u vozíku okna ze skla, pak je možno použít:
a) jakékoliv sklo
b) zásadně jen bezpečnostní sklo lepené, ne však tvrzené
c) zásadně jen bezpečnostní sklo lepené, nebo tvrzené
10. Účastníci dopravní nehody jsou povinni:
a) neprodleně odstranit vozidla poškozená při nehodě na místo ležící mimo pozemní komunikaci
b) učinit vhodná opatření, aby nebyla ohrožena bezpečnost provozu na pozemní komunikaci v místě nehody
c) neprodleně zastavit ostatní vozidla až do doby, než se na místo nehody dostaví vyšetřovací orgány
11. Nadzdvihovat a ustavovat manipulační jednotky do žádané polohy pouze jedním ramenem vidlice:
a) je zakázáno
b) je dovoleno
c) je dovoleno pouze, usnadní-li to snadnější nabrání
12. Bráni-li obsluze vysokozdvižného vozíku břemeno ve výhledu dopředu:
a) musí v zásadě odmítnout přepravu
b) využije svých znalostí a jede podle paměti za předpokladu, že vydává zvukové znamení
c) volí jízdu pozpátku, nebo se nechá navádět způsobilou a náležitě poučenou osobou
13. Pro chladící kapalinu platí, že:
a) je nutno ji po každé jízdě vypustit a znovu napustit
b) je třeba ji v průběhu provozu doplňovat každé 2 hodiny
c) řidič musí během provozu teplotu chladící kapaliny kontrolovat
14. Brždění pomocí spalovacího motoru u vozíků:
a) není povoleno, neboť tím dochází ke zvýšené spotřebě paliva
b) je povoleno
c) je povoleno pouze u vozíků vybavených měničem
15. Břemeno, manipulované vidlicemi zdvižného vozíku, musí:
a) být vždy zásadně rovnoměrně rozloženo
b) být pevně podepíráno ve dvou třetinách ve směru nabírání
c) musí mít vždy zásadně těžiště uprostřed břemene
16. Pro snímání pneumatiky z děleného ráfku platí:
a) že musí být vypuštěn vzduch a vyšroubován ventilek
b) že se tlak musí vypustit na polovinu
c) že je třeba požádat o souhlas provozovatele
17. Doba použití mazací látky je závislá:
a) na úvaze obsluhy
b) na termínech stanovených pro výměnu
c) pouze na těsnosti spojů a na úbytku mazací látky
18. Při kontrole zvedacího zařízení před vyjetím vysokozdvižných vozíků, je nutno též zkontrolovat:
a) zajištění a uchycení vidlic, či jiného pracovního zařízení
b) přesně změřit rychlost zdvihu a spouštění zvedacího zařízení
c) účinkuje-li řádně protipádový ventil a ostatní ventily
19. Obsluhy protijedoucích motorových vozíků se vyhýbají:
a) zásadně vlevo
b) tak, aby si zachovali nejméně boční odstup, který musí být uveden v dopravně provozním řádu
c) vpravo, včas a v dostatečné míře
20. V prostoru doplňování pohonných hmot je zakázáno:
a) řidiči kouřit, zaměstnanci obsluhujícímu pracoviště je kouření dovoleno, byl-li seznámen s bezpečnostními předpisy pracoviště
b) kouřit, zacházet s otevřeným ohněm a seřizovat nebo opravovat motor vozíku
c) jíst a pít
21. Vysokozdvižný vozík s tímto zatěžovacím diagramem má převézt rovnoměrně ložené břemeno o hmotnosti 1500 kg, a jehož půdorysné rozměry jsou 120 x 80 cm
a) vozík převeze i na délku
b) vozík převeze pouze na šířku
c) vozík nepřeveze
22. Vozík z výhledu na křižovatce:
a) dává přednost vozíku vysokozdvižnému
b) nedává přednost žádnému vozidlu
c) dává přednost plošinovému vozíku
23. Vozík z výhledu projede křižovatkou jako:
a) druhý
b) první
c) třetí
24. Tato dopravní značka znamená:
a) návěstní deska pro železniční přejezd ve vzdálenosti 80 m
b) železniční přejezd jednokolejný
c) nebezpečná křižovatka
25. Tato dopravní značka znamená:
a) zákaz přecházení chodců
b) přechod pro chodce
c) pozor, přechod pro chodce
Vyhodnotit