Zpět na výběr testu
I W1, W2 (Čelní vysokozdvižné vozíky elektro)
Test č. 15
1. Obsluha manipulačního vozíku musí být prokazatelně seznámena :
a) podrobně se zákoníkem práce ve znění pozdějších předpisů a souvisejícími předpisy
b) s návodem k používání vozíků a jejich přídavných zařízení, s jejich používáním, údržbou, popřípadě s opravami a dalšími souvisejícími předpisy
c) se seznamem všech zaměstnanců na pracovišti
2. Obsluha manipulačního vozíku musí být kromě jiného prokazatelně seznámena:
a) se způsobem testování při přezkušování
b) s pokyny výrobce nebo dovozce pro údržbu a opravy vozíků
c) se základními částmi manipulačních vozíků, s pokyny výrobce nebo dovozce pro obsluhu vozíků a přídavných zařízení
3. Po vjetí do klece výtahu musí být:
a) kromě jiných úkonů zatažena parkovací brzda a kola založena klíny
b) zatažena parkovací brzda nebo sešlápnuta provozní brzda
c) vypnut energetický zdroj, ovládací prvky v neutrální poloze a parkovací brzda uvedena v činnost
4. Pro obsluhu manipulačního vozíku je nebezpečné:
a) používat manipulační vozíky k tahání
b) nevyužívat plně vozík tak, jak je stanoveno diagramem nosnosti
c) přetěžovat vozík nad jeho stanovenou nosnost nebo tažnou sílu na háku
5. Před vjezdem nebo výjezdem manipulačního vozíku do silničního vozidla nebo železničního vagónu je třeba se přesvědčit:
a) byl-li o tom informován dispečer dopravy nebo vedoucí posunu
b) zda byla učiněna nezbytná opatření k zamezení jeho posunutí
c) jestli byl ložný prostor předem řádně vyvětrán
6. Obsluha manipulačního vozíku je povinna zejména:
a) odmítnout jízdu vozíkem, jehož technický stav a náklad nesplňují stanovené podmínky
b) před započetím jízdy dát zvukové znamení
c) v případě, že nebude dostatečně vidět do míst, kam zajíždí, odmítnout zásadně vždy do takových míst zajíždět
7. Pro zaměstnance — obsluhovatele v akumulátovně platí:
a) že musí uposlechnout pokynů, dá-li mu je jeho nadřízený, bez ohledu na to je—li na tuto práci zaškolen
b) že si musí vyvěsit všechny předpisy tak, aby na ně dobře viděl
c) že musí být seznámen s návodem pro používání, údržbu a popřípadě opravu akumulátorových baterií
8. Doba pobytu elektrovozíků ve studeném prostředí:
a) je omezena dobou, kdy se na povrchu začne tvořit námraza
b) je povolena krátkodobě, nutno brát zřetel na elektrolyt
c) je neomezená, pokud jsou vyšroubovány zátky aby v případě zamrznutí elektrolytu nedošlo k roztržení článků
9. Pro manipulační vozíky platí, že nejvyšší volantová vůle nepřesáhne:
a) 12°
b) 27°
c) 36°
10. Při poleptání louhem je možno provést neutralizaci:
a) nejlépe roztokem kyseliny solné
b) roztokem jedlé sody
c) po opláchnutí vodou roztokem octa či kyseliny citrónové
11. Přeprava tlakových láhví vysokozdvižnými vozíky je:
a) povolena jen s písemným souhlasem provozovatele
b) zakázána
c) povolena, jsou-li bezpečně uložené na speciálních paletách, či ve speciálních klecích
12. Naložené vysokozdvižné vozíky se pohybují při překonávání svahů větších než 10%:
a) s břemenem ve směru stoupání (vyjma — bočních, terénních, portálových vysokozdvižných vozíků a vozíků s pevnou plošinou)
b) s břemenem ve směru stoupání (toto platí pro všechny)
c) s břemenem po svahu dolů
13. Sulfatace akumulátoru bývá způsobena:
a) doléváním akumulátoru kyselinou solnou
b) především nedostatečnou hladinou elektrolytu v článcích a následnou oxidací
c) splachováním solí z povrchu akumulátoru, dojde-li k přelití akumulátoru
14. Připojování a odpojování vodičů od zdroje je nutno provádět:
a) v dielektrických rukavicích
b) zásadně při nezatíženém zdroji
c) na písemný příkaz provozovatele
15. Jednou z podmínek pro použití zdvižného vozíku se zdvihací plošinou:
a) že obsluha vozíku může při práci na plošině opustit své stanoviště, pouze je-li vozík řádně zabržděn
b) že obsluha vozíku nesmí své stanoviště opustit ani tehdy, provádí-li se řízení pracovních operací ze zdvihací plošiny
c) že obsluha vozíku musí být na svém místě po dobu práce zaměstnanců na plošině, která není vybavena ovládacím zařízením
16. Zjistí-li se v pneumatikách na běhounu ostré předměty:
a) je to důvod k neprovozuschopnosti, nutno zavolat okamžitě odborného opraváře
b) musí se odstranit
c) je možno pokračovat v jízdě, neboť pryž na pneumatikách je dostatečně silná, aby tomu odolala
17. Elektrolyt je třeba dolévat:
a) tak, aby hladina elektrolytu byla zároveň s vrchní hranou desek elektrod
b) vždy až k nalévacímu hrdlu
c) vždy podle pokynů stanovených výrobcem nebo dovozcem
18. Zatěžovacím diagramem nebo tabulkou nosnosti:
a) musí být vybaveny všechny vysokozdvižné vozíky
b) musí být vybaveny všechny vozíky
c) nemusí být vybaveny vozíky, které vozí náklad, který se blíží pouze do 75 % hodnot uvedených v tomto diagramu
19. Řidič vozíku smí zastavit a stát jen:
a) vlevo ve směru jízdy
b) vpravo ve směru jízdy co nejblíže okraji pozemní komunikace, na pozemní komunikaci s jednosměrným provozem smí řidič zastavit a stát vpravo i vlevo
c) zásadně pouze vpravo
20. Při odbočování řidič nesmí:
a) ani omezit řidiče jedoucí za ním
b) ohrozit řídiče jedoucí za ním, zejména při odbočování na lesní či polní cestu, nebo místo ležící mimo komunikaci musí dbát zvýšené opatrnosti
c) dávat světelná výstražná znamení
21. Vysokozdvižný vozík s tímto zatěžovacím diagramem má převézt břemeno s těžištěm uprostřed o hmotnosti 1550 kg a jehož půdorysné rozměry jsou 140 x 80 cm
a) vozík převeze i na délku
b) vozík převeze pouze na šířku
c) vozík převeze libovolně
22. Vozíky projedou křižovatku v tomto pořadí:
a) 1.zelený se žlutým současně, 2.vozík z výhledu
b) 1.žlutý, 2.vozík z výhledu, 3.zelený
c) 1.vozík z výhledu, 2.zelený se žlutým současně
23. Vozík z výhledu na křižovatce:
a) dává přednost plošinovému vozíku
b) dává přednost vysokozdvižnému vozíku
c) nedává přednost plošinovému vozíku
24. Tato dopravní značka znamená:
a) zákaz odbočování vlevo
b) přikázaný směr jízdy
c) zatáčka vpravo
25. Tato dopravní značka znamená:
a) zrušení všech předchozích značek
b) konec zákazu státní
c) konec všech zákazů
Vyhodnotit