Zpět na výběr testu
I W1, W2 (Čelní vysokozdvižné vozíky elektro)
Test č. 17
1. Provozovatel provozující manipulační vozíky je povinen:
a) obrátit se na místně správní orgán s žádostí o povolení k provozování manipulačních vozíků
b) určit k obsluze vozíků pouze zaměstnance k tomu odborně způsobilé — oprávněné a zabezpečit školení a ověřování jejich znalostí, jakož i ověřování zdravotní způsobilosti
c) pozvat si nejméně jedenkrát za dva roky oprávněnou osobu - kontrolního technika k provedení technické kontroly vozíku
2. O celkovém technickém stavu vozíku, jeho vybavení, zejména o stavu a funkci řízení, brzd, osvětlení, bezpečnostního a závěsného zařízení, zvedacího zařízení nosné konstrukce, přídavného a výstražného zařízení, pokud je použito:
a) se nemusí obsluha vozíku přesvědčovat, přebírá-li vozík po opravě
b) je obsluha manipulačního vozíku povinna přesvědčit se alespoň jedenkrát do měsíce
c) je obsluha manipulačního vozíku povinna přesvědčit se vždy před zahájením provozu
3. Pokyny pro obsluhu a údržbu vydané výrobcem nebo dovozcem vozíku, či přídavných zařízení:
a) je obsluha vozíku povinna dodržovat
b) nemusí obsluha dodržovat, dostane-li k tomu písemný příkaz od provozovatele
c) jsou pro obsluhu vozíku pouze informativní a obsluha se řídí především citem
4. Současné použití dvou vozíků pro manipulaci těžkých a objemných nákladů:
a) je nebezpečnou operací a proto je zásadně zakázáno
b) je nebezpečnou operací, která vyžaduje zvláštní opatření, smí být prováděno pouze za výjmečných okolností pod dohledem osoby odpovědné za manipulaci
c) je nebezpečnou operací, avšak je možno provádět, pokud je určen jeden z obsluhovatelů, který nese za tuto manipulaci veškerou odpovědnost
5. Obsluze manipulačního vozíku je zakázáno:
a) dávat zvuková znamení
b) u zdvihacích vozíků přepravovat osoby na plošině a vidlicích
c) najíždět na ložnou plochu nákladních automobilů
6. Jedna ze základnícíh podmínek pro obsluhu manipulačních vozíků je:
a) že umí-li řídit vozík, nepotřebuje žádnou odbornou způsobilost
b) že musí mít předepsanou odbornou způsobilost, tělesný a duševní stav odpovídající předpisům pro výkon tohoto povolání
c) řidičské oprávnění k řízení motorových vozidel z alespoň skupiny C, nebo D
7. Pro zaměstnance — obsluhovatele v akumulátorovně platí:
a) že musí vyžadovat, aby mu v akumulátorovnách byla zřízena odpočinková místnost
b) že musí být seznámen s bezpečnostními předpisy pro práci v akumulátorovně
c) že musí bezpodmínečně dodržovat pracovní dobu a v žádném případě ji nesmí překročit
8. Pokud má obsluha manipulačního vozíku provádět práce, jako údržbu a nabíjení trakčních baterií elektrovozíků apod:
a) musí být k jejich provádění vyučena a musí prodělat speciální kurs
b) musí být prokazatelně seznámena s technologickými postupy a předpisy pro tyto práce
c) nemusí být s nimi prokazatelně seznámena, stačí má-li dostatečné schopnosti tyto práce vykonávat
9. Trhliny nebo poškození na vnějším obvodu pláště pneumatik které obnažují nebo poškozují kordovou kostru:
a) jsou důvodem k neprovozuschopnosti
b) nejsou důvodem k neprovozuschopnosti
c) jsou důvodem k neprovozuschopnosti pouze při poškození kostry
10. Řidič, který měl účast na dopravní nehodě, je povinen zdržet se požití alkoholického nápoje a jiných návykových látek po nehodě po dobu:
a) do kdy by to bylo na újmu zjištění, zda před jízdou nebo během jízdy požil alkoholický nápoj nebo návykovou látku
b) dokud neposkytne první pomoc zraněné osobě
c) dokud nepřivolá odbornou lékařskou pomoc
11. Při blokovém stohování manipulačních jednotek nebo skupin současně manipulovaných jednotek bez mezer:
a) se jedná o manipulaci, která je vysloveně zakázána
b) je možno zakládat a odebírat manipulační jednotky nebo skupiny manipulačních jednotek dle potřeby z kteréhokoliv místa bloků
c) se musí manipulační jednotky nebo skupiny manipulačních jednotek zakládat a odebírat vždy ve stejném seskupení z konců bloků
12. Pro přepravu kontejnerů platí:
a) předpisy pro manipulaci kontejnerů (např. ČSN ISO 3874 + Amd 1, Amd 2)
b) zákaz jejich manipulace vozíky
c) zákaz manipulovat kontejnery vidlicovými vozíky
13. V akumulátorovně je zakázáno mimo jiné:
a) používat jakýchkoliv elektrických spotřebičů
b) jíst, pít, ponechávat jídlo, pití a mimopracovní oděv
c) pouze jíst a ponechávat jídlo, zákaz se netýká pití
14. Při popálení louhem je nutno bez prodlení sundat nasáklý oděv a postižené místo:
a) opláchnout tekoucí vodou a neutralizovat nejlépe slabým roztokem kyseliny octové nebo citrónové
b) opláchnout vodou a neutralizovat slabým louhovým roztokem
c) opláchnout nejlépe tekoucí vodou a pak neztralizovat roztokem zažívací sody
15. Pro obsluhu manipulačního vysokozdvižného vozíku bočního je nebezpečné:
a) jezdit s vysunutými vidlicemi, nebo je za jízdy vysunovat
b) nechávat za jízdy dlouhá (tyčová) břemena položená na vozíku, ta musí spočívat pouze na vidlicích
c) přepravovat materiál, který je delší než je dvojnásobná vzdálenost vidlic od sebe
16. Kola vybavená plnopryžovými obručemi a obručemi jiné konstrukce se používají především:
a) tam, kde je kluzký nebo agresivní povrch
b) na tvrdé rovné vozovce
c) tam, kde je potřeba lepšího odpružení
17. Sulfatace akumulátoru bývá způsobena:
a) doléváním akumulátoru kyselinou solnou
b) především nedostatečnou hladinou elektrolytu v článcích a následnou oxidací
c) splachováním solí z povrchu akumulátoru, dojde-li k přelití akumulátoru
19. Při kontrole zařízení před vyjetím vysokozdvižného vozíku je nutno též zkontrolovat:
a) přesně změřit rychlost zdvihu a spouštění zvedacího zařízení
b) zajištění a uchycení vidlic či jiného pracovního zařízení
c) účinkuje-li řádně protipádový ventil a ostatní ventily
19. „Zastavit", znamená:
a) uvedení vozíku do klidu na dobu nezbytně nutnou k neprodlenému naložení, či složení nákladu, nebo k neprodlenému nastoupení, či vystoupení přepravovaných osob
b) uvedení vozíku do klidu na dobu delší než je doba stanovená pro stání
c) uvedení vozíku do klidu na dobu nepřevyšující 5 min.
20. Řidič přijíždějící na křižovatku po vedlejší pozemní komunikaci:
a) musí dát přednost v jízdě vozidlům přijíždějícím po hlavní pozemní komunikaci
b) má přednost před vozidly na hlavní pozemní komunikaci
c) musí dát přednost v jízdě pouze vozidlům přijíždějícím zprava
21. Vysokozdvižný vozík s touto tabulkou nosnosti má převézt rovnoměrně ložené břemeno o hmotnosti 3100 kg a jehož půdorysné rozměry jsou 140 x 80 cm
a) vozík převeze i na délku
b) vozík převeze pouze na šířku
c) vozík nepřeveze
22. Vozík z výhledu na křižovatce:
a) má přednost před červeným vozíkem
b) nemá přednost před žádným vozíkem
c) má přednost před oběma vozíky
23. Vozidla projedou křižovatku v tomto pořadí:
a) 1.vozík z výhledu a vozík plošinový sou— časně, 2.vozík vysokozdvižný, 3.automobil
b) 1.vozík z výhledu a vozík plošinový současně, 2.automobil, 3.vozík vysokozdvižný
c) 1.vozík z výhledu současně s vysokozdvižným, 2.automobil, 3.vozík plošinový
24. Tato dopravní značka znamená:
a) zrušení všech předchozích značek
b) konec všech zákazů
c) konec zákazu stání
25. Tato dopravní značka upozorňuje na:
a) přechod pro chodce
b) jakékoliv práce na pozemní komunikaci, případně na jejich součástech, které by mohly ohrozit bezpečnost provozu nebo osob pracujících na komunikaci
c) zákaz prací na pozemní komunikaci
Vyhodnotit