Zpět na výběr testu
I W1, W2 (Čelní vysokozdvižné vozíky elektro)
Test č. 23
1. Obsluha manipulačního vozíku je povinna zejména:
a) odmítnout jízdu vozíkem, jehož technický stav a náklad nesplňují stanovené podmínky
b) před započetím jízdy dát zvukové znamení
c) v případě, že nebude dostatečně vidět do míst, kam zajíždí, odmítnout zásadně do takových míst zajíždět
2. K povinnostem provozovatele patří především:
a) zajistit bezpečný technický stav manipulačních vozíků, včetně pravidelných technických kontrol
b) zajistit, aby byl stále zajištěn nový strojový park
c) zajistit obsluhám manipulačních vozíků dobré platové podmínky
3. Pokud vlastník uzavřené účelové komunikace veřejně nepřístupné stanoví způsob užívání této komunikace, (stanoví pravidla):
a) musí zajistit, aby s nimi byli seznámeni pouze jeho kmenoví zaměstnanci
b) musí zajistit, aby s nimi byli seznámeni všichni účastníci na této komunikaci
c) musí pouze zajistit, aby s nimi byli seznámeni vjíždějící řidiči
4. Pro zatížené vozíky platí při vjíždění do výtahu:
a) že se zajíždí podle toho, jak to nejlépe vyhovuje obsluze
b) že se zajíždí břemenem napřed (zvláště ručně vedené vozíky)
c) že je s nimi zakázáno vjet do výtahových klecí
5. Jízdu přes překážky, která může způsobit poškození nebo poranění:
a) může obsluha provádět, pouze je-li na to připravena
b) obsluha vozíku nesmí provádět a musí se jí vyvarovat
c) provádí obsluha vozíku pouze na písemný příkaz provozovatele
6. Nemá-li manipulační jednotka vyznačeno těžiště:
a) předpokládáme, že těžiště je v jejím geometrickém středu
b) nesmí být manipulována
c) požádáme nejbližšího spolupracovníka aby těžiště vyznačil
7. Pro zaměstnance — obsluhovatele v akumulátorovně platí:
a) že musí uposlechnout pokynů, dá-li mu je jeho nadřízený, bez ohledu na to, je-li na tuto práci zaškolen
b) že si musí všechny bezpečnostní předpisy vyvěsit tak, aby na ně při práci nepřetržitě viděl
c) že musí být seznámen s návodem pro obsluhu, udržbu a popřípadě opravu akumulátorových baterií
8. Doba pobytu elektrovozíků ve studeném prostředí:
a) je omezena dobou, kdy se na povrchu začne tvořit námraza
b) je neomezená, pokud jsou vyšroubovány zátky, aby v případě zamrznutí elektrolytu nedošlo k roztržení článků
c) je povoleno krátkodobě, nutno brat zřetel na elektrolyt
9. Důvodem k neprovozuschopnosti, kromě jiného, je:
a) snížená průhlednost čelního skla, přičemž toto neplatí pro zadní skla u vozíků vybavených zpětnými zrcátky
b) snížená průhlednost čelního nebo zadního skla
c) je-li snížena průhlednost čelního skla, toto neplatí pro sklo zadní
10. V případě poleptání:
a) je třeba odstranit oděv, vydatně (alespoň 15 - 20 minut) oplachovat proudem tekoucí vody — později je možno neutralizovat vhodným neutralizačním prostředkem, potom zajistit odborné ošetření
b) postiženého neprodleně transportujeme k lékařské pomoci
c) vyčkáme příchodu lékaře, protože ošetření při poleptání je náročné
11. Naložené vysokozdvižné vozíky se pohybují při překonávání svahů, větších než 10%:
a) s břemenem ve směru stoupání (toto platí pro všechny)
b) s břemenem po svahu dolů
c) s břemenem ve směru stoupání (vyjma bočních, terénních, portálových vysokozdvižných vozíků a vozíků s pevnou plošinou)
12. Při stohování manipulačních jednotek na volném prostranství, případně pod přístřeškem, musí být:
a) stohy chráněny i před nepříznivými povětrnostními vlivy a účinky větru
b) v případě potřeby sousední stohy provázány
c) stohy podepřeny nebo se musí vzájemně o sebe opírat
13. V akumulátorovně je zakázáno mimo jiné:
a) jíst, pít; ponechávat jídlo, pití a mimopracovní oděv
b) používání jakýchkoliv elektrických spotřebičů
e) pouze jíst a ponechávat jídlo; zákaz se netýká pití
14. Seznámení s bezpečnostními předpisy v akumulátorovně; s pokyny výrobce, nebo dovozce pro obsluhu napájecího zařízení a akumulátorových baterií, může provést:
a) pracovník s elektrotechnickou kvalifikací podle vyhlášky ČUBP č.50/78 Sb.
b) provozovatel
c) instruktor obsluh manipulačních vozíků
15. Jestliže vozík pracuje s nabíracími prostředky břemene ve zdvižené poloze, je nutné brzdy ovládat jemně a se zvýšenou opatrností:
a) bez ohledu je-li s břemenem nebo bez břemene
b) pouze pokud je s břemenem
c) pouze pokud je kluzko nebo náledí
16. Narušená soudržnost ráfku a obručí u plnopryžových kol a obručí jiné konstrukce:
a) ještě není důvodem k neprovozuschopnosti
b) je důvodem k neprovozuschopnosti
c) je důvodem k neprovozuschopnosti pouze u vozíků, jejichž konstrukční rychlost je větší než 15km/h
17. Mazací místa a maznice:
a) musí být vyrobeny z nejiskřících ocelí
b) musí být udržovány v čistotě
c) musí být vyrobeny z nerezavějící oceli
18. Zvedací zařízení a přídavná zařízení se mohou používat:
a) pro účely, které určí provozovatel
b) zásadně pro účely, pro které jsou konstruovány a určeny výrobcem nebo dovozcem
c) podle uvážení obsluhy
19. „ NEOMEZIT ", znamená povinnost řidiče, počínat si tak:
a) aby nevzniklo žádné nebezpečí jinému účastníku provozu
b) aby jiný řidič mohl bezpečně zastavit vozík
c) aby jinému úcastníku provozu na pozemních komunikacích nijak nepřekážel
20. Zvukové výstražné znamení smí řidič dávat:
a) při předjíždění za snížené viditelnosti
b) jen tehdy, je-li to nutné k odvrácení hrozícího nebezpečí
c) kdykoliv to uzná za potřebné
21. Vysokozdvižný vozík s tímto zatěžo vacím diagramem má převézt břemeno s těžištěm uprostřed o hmotnosti 1400 kg a jehož půdorysné rozměry jsou 140 x 80 cm
a) vozík převeze i na délku
b) vozík převeze pouze na šířku
c) vozík nepřeveze
22. Vozíky projedou křižovatku v tomto pořadí:
a) 1.žlutý vozík, 2.vozík červený, 3.vozík z výhledu současně s vozíkem naproti
b) 1.žlutý vozík, 2.vozík červený, 3.vozík z výhledu, 4.vozík naproti
c) 1.žlutý vozík, 2.vozík červený, 3.vozík naproti, 4.vozík z výhledu
23. Vozík z výhledu na křižovatce:
a) má přednost před plošinovým vozíkem
b) má přednost před vozidly na vedlejší komunikaci
c) má přednost před vysokozdvižným vozíkem
24. Tato dopravní značka znamená:
a) zákaz zvukových výstražných znamení
b) ukončení zákazu zvukových výstražných znamení
c) zákaz vjezdu muzikantů
25. Tato dopravní značka upozorňuje na místo:
a) kde má řidič přednost v jízdě před protijedoucími vozidly
b) kde je provoz řízen střídavě
c) kde jde v příslušné části vozovky o dočasný, nebo trvalý provoz v obou směrech
Vyhodnotit