Zpět na výběr testu
I W1, W2 (Čelní vysokozdvižné vozíky elektro)
Test č. 24
1. Průkaz odborné způsobilosti obsluhy manipulačního vozíku dle zásad certifikačního orgánu opravňuje obsluhovat vozík:
a) na neomezenou dobu
b) po dobu 12 měsíců od posledního opakovaného školení a přezkoušení
c) po dobu 2 let; u osob starších 50-ti let jeden rok od posledního přezkoušení
2. Zjistí-li obsluha během jízdy, že vozík nebo náklad nesplňuje stanovené podmínky, je povinna:
a) pokračovat v jízdě, nahlásila-li to provozovateli a tento vydal souhlas
b) odstranit závadu na místě; nemůže-li tak učinit, smí v jízdě pokračovat přiměřenou rychlostí jen do nejbližšího místa, kde lze závadu odstranit a přitom musí učinit taková opatření, aby během jízdy nebyla ohrožena bezpečnost provozu a nedošlo k poškození komunikace
c) dokončit opatrně jízdu; nebude brát ohled na bezpečnost provozu, neboť je nutné náklad dopravit na určené místo
3. Pracovní oblek, obuv a osobní ochranné pracovní prostředky smí obsluha vozíku používat:
a) podle svého uvážení; především jde o to, aby se v nich dobře cítila
b) jen takové, které jsou předem konzultovány se státním orgánem dozírajícím na bezpečnost práce
c) jen takové, které nejsou na závadu bezpečného ovládání vozíku
4. Přeprava nebezpečných nákladů:
a) je možná pouze při dodržení podmínek stanovených zvláštními předpisy
b) je vozíky zakázána
c) je možná pouze vozíky označenými nápisem "Nebezpečí ohně" nebo '"Nebezpečný náklad" a nelze pro tuto přepravu použít vozíků se spalovacím motorem
5. Obsluze manipulačního vozíku není dovoleno:
a) nahrazovat pojistky v elektrické instalaci jinými předměty
b) kouřit během pracovní směny
c) řídit vozík v ochranných rukavicích
6. Pokud není těžiště v geometrickém středu manipulační jednotky:
a) je povinnost řádně těžiště označit
b) je zakázáno s jednotkou manipulovat
c) není třeba těžiště označovat, zkušený pracovník si s tím poradí
7. U elektrovozíků je obsluha vozíku povinna:
a) přesvědčit se, zda byl vozík v akumulátorovně
b) zjistit stav a funkci akumulátorové baterie, spínačů a ovladačů
c) před vyjetím vyplní příkaz k jízdě
8. Do uzavřeného prostoru (z hlediska škodlivin) elektrovozíky:
a) mohou zajíždět jenom po dobu nezbytně nutnou a to pouze v případě, že je vyřešeno řádné větrání prostoru
b) zajíždět nesmí, je jim vjíždět zakázáno
c) mohou zajíždět na neomezeně dlouhou dobu
9. Pro brzdu provozní platí že:
a) musí udržet vozík se jmenovitým nákladem na maximálně dostupném svahu
b) musí udržet vozík se jmenovitým nákladem na maximálně dostupném svahu do 15%
c) musí udržet samotný vozík na maximálně dostupném svahu
10. „Dopravní nehodou", nebo „Škodní událostí", rozumíme takovou událost:
a) při níž není usmrcena, nebo zraněna osoba v přímé souvislosti s provozem vozidla
b) při níž dojde k usmrcení nebo zranění osoby, nebo ke škodě na majetku v přímé souvislosti s provozem vozidla v pohybu
c) jen jestliže při ní dojde k hmotné škodě převyšující částku 5 000,-Kč
11. S poškozenou manipulační jednotkou:
a) je manipulace zakázána ve všech případech
b) je možno manipulovat pouze ve výjimečných případech: a to při zvýšených bezpečnostních opatřeních a na nejkratší možnou vzdálenost, za účelem opravy, nebo rozebrání
c) je možno manipulovat, pouze je-li to potřeba k provedení manipulačního úkonu
12. Přesuvná manipulace (smykem, tažením, tlačením):
a) není dovolena, pokud pro tento způsob manipulace nejsou manipulační jednotky uzpůsobeny (např. speciální lyžiny pro krátký přesun)
b) je dovolena
c) je dovolena, je-li nezbytně nutná
13. Při poleptání louhem je nutno bez prodlení sundat nasáklý oděv a postižené místo:
a) opláchnout tekoucí vodou a neutralizovat nejlépe slabým roztokem kyseliny octové nebo citrónové
b) opláchnout vodou a neutralizovat slabým louhovým roztokem
c) opláchnout nejlépe tekoucí vodou a pak neutralizovat roztokem zažívací sody
14. Připojování a odpojování vodičů od zdroje je nutno provádět:
a) v dielektrických rukavicích
b) zásadně při nezatíženém zdroji
c) na písemný příkaz provozovatele
15. Znalost a používání zatěžovacího diagramu (tabulky nosnosti):
a) je nezbytná jen pro toho obsluhovatele vysokozdvižného vozíku, který provádí výškové manipulace
b) není nutná pro obsluhu vysokozdvižného vozíku, pokud nepřeváží břemena
c) je nezbytná pro obsluhu vysokozdvižného vozíku
16. Obsluha musí jet tak, aby:
a) při rozjezdu, či zastavování docházelo k proklouznutí kol
b) se vyhýbala místům, kde by mohlo dojít k průrazu, či poškození pneumatik
c) pneumatiky nebyly podhuštěny o více než polovinu tlaku
17. Osvětlení musí být u manipulačních vozíků:
a) jen u těch vozíků, které jezdí za snížené viditelnosti
b) u všech vozíků, jejichž konstrukční rychlost je větší než 15 km/h
c) které byly takto vybaveny výrobcem, a pak u těch, které jezdí za snížené viditelnosti
18. Při odstavení vysokozdvižného vozíku je nutno spustit vidlice:
a) až dolů při zaklopeném zvedacím zařízení
b) do transportní polohy
c) vždy na zem
19. Řidič při objíždění vozidla: jež zastavilo, stojí, nebo při objíždění překážky v provozu na pozemní komunikaci, nebo chodce, vybočuje ze směru své jízdy:
a) nesmí ohrozit pouze protijedoucí řidiče
b) nesmí ohrozit, ani omezit protijedoucí řidiče a ohrozit účastníky provozu na pozemních komunikacích; přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy
c) nemusí dávat znamení o změně směru jízdy
20. K užívání motorových manipulačních vozíků na pozemních komunikacích je nutné schválení technické způsobilosti Ministerstvem dopravy ČR a:
a) povinné ručení příslušného vozíku
b) souhlas dopravního inspektorátu Policie České republiky, který stanoví podmínky k zajištění bezpečnosti a plynulosti silničního provozu (trasu, dobu apod.)
c) souhlas příslušné správy a údržby silnic
21. Vysokozdvižný vozík s tímto zatěžovacím diagramem má převézt břemeno s těžištěm uprostřed o hmotnosti 3100 kg a jehož půdorysné rozměry jsou 120 x 80 cm
a) vozík převeze i na délku
b) vozík převeze pouze na šířku
c) vozík nepřeveze
22. Vozík z výhledu na křižovatce:
a) nedává přednost vozíku žlutému a červenému
b) dává přednost všem vozíkům
c) dává přednost žlutému a červenému vozíku
23. Vozík z výhledu na křižovatce:
a) nemá přednost před žádným vozíkem
b) má přednost před červeným vozíkem
c) nemá přednost před červeným vozíkem
24. Tato dopravní značka znamená:
a) konec zákazu zvukových výstražných znamení
b) konec zákazu zvukových a jiných výstražných znamení
c) konec příkazu k dávání zvukových výstražných znamení
25. Tato dopravní značka znamená:
a) příkaz k vyhnutí vpravo
b) zúžená vozovka (z jedné strany)
c) snížení počtu jízdních pruhů
Vyhodnotit